Kinijos valstybinė laivų statybos korporacija (CSSC) kelia kartelę jūros vėjo jėgainių srityje ir paskelbė statanti didžiausią bei galingiausią visų laikų vėjo turbiną, kurios maksimalus galingumas siekia 18 megavatų, o jos trijų menčių rotoriaus skersmuo siekia 260 metrų, praneša „NewAtlas“.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Laivų statybos įmonei prasminga dalyvauti šiame projekte; daug mažesnių turbinų mentes ir taip labai sunku transportuoti, todėl statant jas prie pat prieplaukos įrenginyje, skirtame milžiniškoms konstrukcijoms gaminti, tvarkyti ir nuleisti į vandenį, išvengiama daugybės problemų.
Kuo ilgesnės mentės, tuo didesnis plotas ir tuo daugiau energijos galima surinkti iš vieno stulpo, o kai kalbama apie vėjo jėgaines jūroje, pamatai jūros dugne kainuoja labai brangiai, todėl galimybė pagaminti daugiau energijos iš mažesnio skaičiaus vietų yra labai svarbi.
Ankstesnis rekordininkas, vėjo jėgainė „MingYang Smart Energy MySE 16.0-242“, naudoja 118 m mentes, kurios aprėpia 46 000 kv. m plotą. Naujoji CSSC Haizhuang H260-18MW turbinos menčių ilgis padidėjo 8,5 proc. – iki 128 m, o nušluojamas plotas padidėjo 15,2 proc. – iki 53 000 kv. m.
Maksimaliomis sąlygomis H260-18MW mašina kiekvieną kartą sukdamasi pagamins 44,8 kWh energijos.
CSSC teigia, kad naujo dydžio jūros vėjo karalius „gali pagaminti daugiau kaip 74 mln. kilovatvalandžių švarios elektros energijos per metus, o tai gali patenkinti 40 000 trijų namų ūkių metinį elektros energijos suvartojimą“.
CSSC teigia, kad pavyzdiniam 1 gigavato galingumo jūros vėjo jėgainių parkui, kuriame naudojamos šios 18 MW galios turbinos, reikėtų 13 proc. mažiau įrenginių nei naudojant 16 MW turbinas, o dėl atitinkamai sumažėjusių jūros dugno tvarkymo darbų, kabelių tiesimo ir kitų darbų, ūkio kaina sumažėtų „šimtais milijonų juanių“.
Bet kokiu atveju bus įdomu sužinoti, kaip jie veikia realiame pasaulyje – atrodo, kad CSSC jau pradėjo gaminti pirmąjį įrenginį. Kad išvengtų tiekimo grandinės problemų, didžiąją daugumą komponentų gamina savo gamyklose, todėl atrodo, kad bendrovė jau sukūrė bent vieną iš milžiniškų „SuperBlade+“ sparnų, taip pat generatorių, pavarų dėžę, rėmą ir vieną didžiausių kada nors matytų guolių.