Elektriniai automobiliai jau nebestebina nieko, tačiau tai tikrai nėra viskas, ką planuoja elektrifikuoti. Mes jau matėme ir elektrinius sunkvežimius, kuriuos naudoja vis daugiau logistikos bendrovių, o kalbos apie elektrinius lėktuvus ir panašius sprendimus tampa vis garsesnės.
Niekam ne paslaptis, jog vis daugiau kompanijų, o taip pat ir įvairių startuolių, investuoja į oro taksi, kurie gali pakilti nusileisti vertikaliai. Tokių transporto priemonių tikslas yra pasiūlyti trumpas keliones tarp miestų, kurios ateityje galėtų pakeisti įprastinius automobilius. Vertikaliai kylantis orlaivis nereikalauja didelės erdvės savo pakilimui, todėl juos būtų galima naudoti itin plačiai.
Nyderlanduose įsikūręs tarptautinis automobilių gamybos koncernas „Stellantis“, kartu su „Archer Aviation“, kur elektrinį vertikalaus kilimo ir nusileidimo orlaivį. Kaip skelbia abiejų bendrovių atstovai, tai leis automobilių gamintojui padidinti ir savo turimų JAV bendrovės akcijų paketą.
Pranešama, kad „Archer“ kuriamas vertikalaus kilimo ir nusileidimo orlaivis „Midnight eVTOL“ gali skraidinti keturis keleivius ir, žinoma, pilotą. Šio orlaivio skridimo nuotolis siekia 161 kilometrą, o jo gamyba turėtų prasidėti 2024 metais. Toks orlaivis skirtas trumpoms, maždaug 30 kilometrų kelionėms, o jo įkrovimas turėtų trukti maždaug 10 minučių.
„Siekiame, kad „Stellantis“ turėtų išskirtinę galimybę masiškai gaminti „Archer eVTOL“ orlaivius“, – sakoma bendrame įmonių pranešime.
2018 metais įkurta kompanija „Archer“ bendradarbiauja ne tik su „Stellantis“, tačiau ir su „United Airlines“ bei JAV oro pajėgomis. Vertikaliu pakilimu išsiskiriančio „Midnight eVTOL“ orlaivio dizainas buvo atskleistas dar visai neseniai, praėjusį metų gruodį, o bendrovės tikslas – pagaminti 6 tūkst. tokių lėktuvų iki 2030 metų.
Automobilių gamintojas per 2023 ir 2024 metus turėtų skirti iki 150 mln. JAV dolerių jeigu bus pasiekti tam tikri šio verslo etapai, įskaitant ir reikiamą orlaivio sertifikavimą. Teigiama, kad „Stellantis“ taip pat ketina didinti ir savo turimą „Archer“ akcijų paketą, o pirkimus planuojama atlikti atviroje akcijų rinkoje.