Las Vegase prasidėjo kasmetinė technologijų paroda CES 2023. Kaip ir įprasta, šio renginio metu technologijų entuziastams pademonstruojamas ne vienas naujas produktas, o šiemet parodoje dalyvauja ir daugelis didžiųjų automobilių gamintojų.
Las Vegase prasidėjusioje technologijų parodoje „CES 2023“ savo ateities planais pasidalino „Mercedes“ vadovai. Jie atskleidė, jog bendrovė ketina išplėtoti savo greitųjų įkroviklių tinklą visame pasaulyje, o jis turėtų pasiekti 10 tūkst. krovimo stotelių ribą bei pasiūlyti ekologišką energiją. Darbai dar šiemet prasidės JAV ir Kanadoje, o iki 2030 metų turėtų pasiekti ir Europą, Kiniją bei kitus regionus.
Vienas didžiausių privalumų, kurį žada „Mercedes“ atstovai – galimybė jų įkrovimo tinklu naudotis visiems norintiems. Tokiu atveju bendrovė įgytų didelį pranašumą prieš JAV elektromobilių milžinę „Tesla“, kuri nors ir turi 40 tūkst. įkroviklių visame pasaulyje, tačiau jie yra prieinami tik šios bendrovės automobilių savininkams.
„Mercedes“ generalinis direktorius Ola Kallenius įkrovimo tinklo planus apibūdino kaip „išsiskiriantį veiksnį“ prekės ženklui, kuris iki 2030 metų ketina užbaigti transformacijos etapą ir pilnai pereiti tik prie elektriniais varikliais varomų automobilių kūrimo.
„Mes kalbame apie prisitaikymą“, – sakė O.Kallenius. „Norime suteikti „Mercedes“ klientams visame pasaulyje dar vieną priežastį prisijungti prie mūsų kelyje į elektrifikaciją.“
Kompanijos vadovas atskleidė, kad tokie planai pareikalaus nemažų investicijų. Nors konkreti suma neįvardinta, tačiau pažymėta, kad tam bus reikalingos „nedidelio vienaženklio skaičiaus“ milijardų investicijos. JAV rinkoje „Mercedes“ bendradarbiaus su atsinaujinančios energijos ir akumuliatorių saugojimo operatoriumi „MN8 Energy“, kad sukurtų reikiamas erdves, ir su įrangos tiekėju „ChargePoint“, kad tiektų įkroviklius.
„Mercedes“ ir „MN8 Energy“ per ateinančius 6-7 metus į Šiaurės Amerikos rinkoje kuriamą tinklą investuos apie 1 mlrd. eurų. Niekam ne paslaptis, jog į krovimo infrastruktūra tebėra esminis iššūkis pereinant prie elektromobilių naudojimo. Automobilių gamintojai iki šiol pasitikėjo trečiųjų šalių viešųjų įkrovimo tinklų suteikiamomis galimybėmis, tačiau jiems iki šiol trūksta patikimumo.
O. Kallenius pripažino, kad norint paskatinti elektromobilių pardavimą, būtina tvirta įkrovimo infrastruktūra.
„Mūsų klientai nusipelno kokybiškos įkrovimo patirties, dėl kurios turėtų elektromobilius ir keliauti tolimus atstumus taptų itin paprasta, – sakė jis. – Mes nelauksime ir nežiūrėsime, kol padarys kažkas kitas.“