Kinijos milžinė „Huawei“ savo automobilių verslą įkūrė dar 2019 metų gegužę, siekdama, kad tam tikru momentu nebegamintų savo transporto priemonių. Bendrovė pradėjo nuo rinkodaros skyriaus įkūrimo, kas leido atlikti plataus masto automobilių rinkos tyrimus Kinijoje ir užsienyje.
Dabar, kompanijos vadovas Richardas Yu įsitikinęs, jog su automobiliais susijęs bendrovės verslas taps pelningu vos už keleto metų – 2025. Ir panašu, kad tokios kalbos nėra iš piršto laužtos.
Panašu, kad tokia metodika pasiteisino, o dar 2021 metais „Huawei“ atstovai teigė, kad už kiekvieną Kinijoje parduotą automobilį pavyko uždirbti beveik 1 450 JAV dolerių. Atsižvelgiant į tai, jog Kinijoje yra daugiau nei 30 mln. transporto priemonių – gauname didžiulį potencialą uždirbti krūvas pinigų. Žinoma, „Huawei“ į automobilių verslą jau yra investavusi dar didesnę sumą – daugiau nei 500 mln. JAV dolerių.
Kinijos bendrovė šioje rinkoje veikti pradėjo su vos 70 žmonių, o dabar jų gretos išaugo iki 40 tūkst. „Huawei“ turi devynis padalinius, o iš jų penki skirti autonominio vairavimo technologijoms, išmaniajai kabinai, elektriniams gaminiams, tinklų kūrimui ir debesijos paslaugoms. „Huawei“ taip pat užmezgė strategines partnerystes su „Seres“, „Chery“, BAIC ir „JAC Motors“, kur bus atsakinga už technologiją, kuria grindžiami įmonių gaminami automobiliai.
Kartu su „Seres“ pradėta partnerystė jau davė pirmųjų vaisių, kuomet buvo pristatytas AITO prekinis ženklas ir pirmasis elektromobilis – tai „AITO M5“. Jau netrukus turėtų debiutuoti ir dar vienas modelis, šįsyk sukurtas kartu su BAIC – tai „Chery E03“, o šis elektromobilis turėtų būtų tiesioginis „Tesla Model 3“ konkurentas. Įdomu tai, jog „Huawei“ nei vienu iš šių atveju pati nekūrė automobilių, o aprūpino juos technine įranga.
Akivaizdu, jog „Huawei“ tampa dideliu žaidėju automobilių rinkoje, ypatingai Kinijoje, nors nėra pagaminusi nė vienos transporto priemonės. Protingos partnerystės, kurias bendrovė užmezgė su kai kuriais didžiausių Kinijos elektromobilių gamintojais, suteikė jai prieigą prie didžiausios gamybos bazės ir didžiausių pramonės klientų rinkoje, kuri auga eksponentu ir nesimato, kad greitu metu sulėtės.
Pirmieji „Huawei“ technologijas naudojantys elektriniai automobiliai jau netrukus pasieks pirkėjus, o juos įsigyti bus galima net ir pačios bendrovės parduotuvėse. Prognozuojama, kad elektromobilių pardavimai bent jau artimiausiu metu tik augs ir panašu, kad „Huawei“ padarė labai gerą statymą ir tapo būtiniausių komponentų tiekėju. Išmanios technologijos ir autonominis vairavimas yra tai ko nori šiuolaikinių automobilių pirkėjai, o „Huawei“ būtent tai ir gali pasiūlyti.