Automobilių gamintojai ir toliau ieško sprendimų, kurie galėtų pakeisti vidaus degimo variklius. Kiekviena bendrovė turi savo idėjų, o bene įdomiausias sprendimas priklauso britų bendrovei NanoFlowcell“, kuri pirmąsyk apie save priminė dar 2015 metais.
„NanoFlowcell“ sukūrė unikalų elektromobilių tipą, kuriame nenaudojami tradiciniai akumuliatorių blokai. Šiose transporto priemonėse naudojamas procesas, vadinamas „bi-ION“, kuris generuoja elektrą sąveikaujant teigiamai įkrautam elektrolitui ir neigiamai įkrautam anolitui jonų selektyvioje membranoje.
Londone įsikūrusi Šveicarijos bendrovė paskelbė, jog netrukus turėtų pradėti ne tik masinę „Quant E“ modelio gamybą, tačiau pasidalino planais statyti didžiulę „bi-ION“ gamyklą, kuri leistų pasiūlyti analogišką sprendimą įvairiausiems kitiems produktams. Negana to, bendrovė ketina plėsti savo veiklą ir į JAV.
Švęsdama savo plėtrą į Jungtines Valstijas ir 25-ąsias veiklos metines, „NanoFlowcell“ pristatė specialų „QUANTiNO“ leidimą, pavadintą „twentyfive“. Keturiais varomais ratais aprūpintas modelis turi nuimamą stogą ir varomas elektros varikliai, kurie sumontuoti prie kiekvieno automobilio rato, o bendra galia siekia maždaug 240 kW.
Pranešime spaudai nurodoma, jog elektromobilis su „bi-ION“ sprendimu gali įveikti iki 2000 kilometrų. Tirpalas laikomas dviejose talpyklose, kurių kiekvienos talpa yra 125 litrai. Norint papildyti transporto priemonę, reikės sukurti specializuotą degalų tiekimo infrastruktūrą, kurioje būtų naudojamas „NanoFlowcell bi-ION“ sprendimas. Tai, tikriausiai, įdomiausias technologinis sprendimas, kurį šiemet pasiūlė elektromobilių gamintojai.
Tokiems elektromobiliams nereikalingas akumuliatorių įkrovimas, nenaudojamas ir benzinas ar dyzelinas. Cheminė reakcija suteikia reikiamą kiekį elektros, kuri leidžia transporto priemonei judėti. Žinoma, tokiu atveju nevyksta jokios degimo reakcijos, todėl į aplinką neišmetami teršalai, tačiau vis tiek išlieka degalinių poreikius – juk kažkur reikėtų užpildyti tokio automobilio talpyklą.
Žinoma, pagrindinis klausimas – ar toks sprendimas yra geresnis nei, tarkim, vandenilio kuro elementai? Akivaizdu, kad elektrolitai yra nekenksmingi ir nedegūs, o tai yra didelis pliusas. Tačiau suvartojus apie 250 litrų skysčio 2000 kilometrams įveikti nėra kažkas labai įspūdingo, lyginant su vidaus degimo varikliais. Žinoma, turėtumėme nepamiršti, kad toks sprendimas neišskiria jokių teršalų.