Efektyvus energijos vartojimas ir kova dėl aukščiausių titulų – tai revoliucija, kurią į automobilių sportą atneša „Audi“, Dakaro raliui antrus metus iš eilės parengusi elektra varomus „RS Q e-tron“ bolidus. „Audi Sport“ vadovas Rolfas Michlas iškėlė aiškų tikslą – po įkvepiančio pirmojo pasirodymo prieš metus, 2023 metais bendroje Dakaro ralio įskaitoje „Audi Sport“ komandos lenktynininkai turi užlipti ant nugalėtojų podiumo, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Trys patyrusių lenktynininkų ekipažai – Mattias Ekströmas ir Emilas Bergkvistas, Stéphane'as Peterhanselis ir Edouardas Boulangeris, Carlosas Sainzas ir Lucasas Cruzas – dykumų maratoną pradės Naujųjų metų išvakarėse ir su konkurentais varžysis prologo greičio ruože bei 14-oje vėlesnių etapų. 70 procentų ralio maršrutų Saudo Arabijoje komandoms bus visiškai nauji, o su specialiaisiais etapais, kurių ilgis siekia iki 500 kilometrų, lenktynės tarp Raudonosios jūros ir Persijos įlankos bus ilgesnės ir sudėtingesnės negu prieš metus.
„Jaučiame malonią sportinę įtampą, tačiau kartu jaučiamės kruopščiai pasirengę raliui, – sako „Audi“ automobilių sporto vadovas R. Michlas. – Dabar mūsų automobilis yra labai patikimas. Palyginti su pirmosios kartos „RS Q e-tron“, naujoji versija yra reikšmingai patobulinta. Mūsų tikslas – vieta ant podiumo, tačiau lieka daugybė išorinių, nenuspėjamų veiksnių. Juos patirsime tik per patį Dakarą.“
Su antrosios kartos „Audi RS Q e-tron“ bolidais važiuos visų trijų komandų ekipažai. Šis automobilis priskirtas T1-U kategorijai, kuri vadinama Dakaro ateities klase ir joje varžosi tik mažataršiai automobiliai. Priekinės ir galinės ašies pavara yra elektrinė, o elektros varikliai energiją gauna iš aukštos įtampos akumuliatoriaus. Labai efektyvus energijos keitiklis, sudarytas iš keturių cilindrų variklio su turbokompresoriumi ir papildomo variklio-generatoriaus bloko (MGU), pirmą kartą perdirba atsinaujinantį kurą, taip sumažindamas CO2 emisiją daugiau nei 60 procentų. Gruodžio mėnesį ši jėgainės koncepcija pelnė žurnalo „Race Tech“ ekspertų komisijos apdovanojimą „Racecar Powertrain of the Year Award“ (liet. „Metų lenktyninio automobilio pavara“).
Praėjusiame ralyje devintąją vietą užėmęs ir geriausią rezultatą iš „Audi“ komandos pasiekęs lenktynininkas Mattias Ekströmas sako, kad šiemet komanda tinkamai pasirengusi išbandymams: „Kabinos aplinka, veiksmų planai, instrukcijos, padangų keitimo treniruotės ir optimaliausių variantų paieškos – viskam pasiruošėme itin kruopščiai.“
Dakaro ralio rekordininkas, 14 pergalių iškovojęs Stéphane'as Peterhanselis šiemet su dykumų smėlynais grumsis 35-tą kartą. „Per metus sukaupėme daugiau pasitikėjimo savimi. Mūsų automobilis labai patvarus, o visoje komandoje pastebimai mažiau įtampos. Apskritai, ralyje svarbiausi trys dalykai: technologijos, vairuotojų meistriškumas ir darbas su šturmanu. Labai stiprios konkurencijos laukiu iš „Toyota“ ir BRX komandų“, – kalbėjo ralio legenda.
Triskart Dakaro nugalėtojas Carlosas Sainzas įsitikinęs, kad situacija šįmet nepalyginama su buvusia prieš metus. „Su naujuoju automobiliu sukaupėme daug vertingos patirties, tad keičiasi ir mūsų tikslai. 2022 metais buvome atsargūs, o dabar tikimės kovoti dėl aukščiausių vietų. Vis dėlto didžiausias iššūkis išlieka pats Dakaras – čia kiekviena diena pateikia staigmenų“, – teigė C. Sainzas.
Svenas Quandtas iš „Q Motorsport“ apibendrina savo, kaip lenktynių piloto ir komandos vadovo, per dešimtmečius sukauptą patirtį: „Kad ir kaip pasitikime savimi, Dakare niekada negali būti tikras viskuo šimtu procentu. Daug ką lemia ne tik žmonių meistriškumas ir technika, bet ir sėkmė. O jos nuspėti neįmanoma. Tačiau esame gerai pasirengę.“