Kinijos milžinė „Xiaomi“ yra puikiai žinoma dėl savo kuriamų išmaniųjų telefonų ar kitų smulkios elektronikos produktų, kurie yra populiarūs visame pasaulyje. Tačiau kompanijos vadovai jau kuris laikas planuoja žengti į visiškai naujus vandenius. Kalbos apie bendrovės planus sukurti elektrinį automobilį sklando jau seniai, o dabar buvo žengtas ir didžiulis žingsnis šiuo klausimu.
Dar rugsėjo mėnesį, kompanijos atstovai užregistravo naują kompaniją, kuri yra skirta būtent automobilių sektoriui. Naujasis padalinys veiks po „Xiaomi EV, Inc.“ vardu, o šios bendrovės kapitalas siekia 1,55 mlrd. JAV dolerių. Dar kovo mėnesį, „Xiaomi“ atstovai skelbė, kad per ateinančius 10 metų planuojama investuoti daugiau nei 10 mlrd. JAV dolerių į naująjį verslą. Dabar aiškėja ir pirmieji darbų rezultatai.
Niekam ne paslaptis, jog elektromobiliai dažnai nuvažiuoja ne tiek, kiek norėtų jų savininkai. Panašu, kad „Xiaomi“ vadovai nusiteikę šią situaciją pakeisti, o naujausias patentas atskleidžia pirmuosius sprendimus. Remiantis Kinijos patentų biuro paskelbtais dokumentais, „Xiaomi“ sugalvojo keletą protingų idėjų, kaip atvėsinti elektromobilių baterijas. Paprastai tai yra viena iš pagrindinių šiuolaikinių EV problemų, o šilumos valdymas dažnai yra našumo, greito įkrovimo, akumuliatoriaus sveikatos ir net saugos kliūtis.
Kinijoje registruotas patentas atskleidžia, jog „Xiaomi“ ketina tarp kiekvienos baterijos elementų eilės panaudoti aušinimo skystį, kuris keliaus iš abiejų pusių. Tai reiškia, jog kiekvienas baterijos elementas bus aušinamas dvejomis skysčių plokštėmis. Tai leis sukurti žymiai didesnį aušinimo plotą bei užtikrins geresnį aušinimo skysčio pasiskirstymą.
„Xiaomi“ teigimu, tai turėtų pagerinti našumą, baterijų efektyvumą, saugumą, o svarbiausia – ilgesnį akumuliatoriaus tarnavimo laiką bei greitesnį įkrovimą. Deja, tačiau patento dokumentai neatskleidžia jokių konkrečių skaičių, todėl belieka sulaukti kada „Xiaomi“ apie šį technologinį sprendimą papasakos oficialiai.
Priminsime, jog bendrovės vadovas Lei Junas tiki, kad masinę kompanijos automobilio gamyba bus pradėta jau pirmoje 2024 metų pusėje. Panašu, kad Kinijos milžinės planai yra ganėtinai konkretūs ir jos debiutas elektrinių automobilių rinkoje – jau ne už kalnų.