Išgirdus žodį „elektromobilis“, daugeliui į galvą akimirksniu šauna „Tesla“ – daugybė naujausių technologijų, autonominio vairavimo galimybės, beprotiški akceleracijos rezultatai ir, žinoma, „Mercedes“ ar „BMW“ flagmanams prilygstanti kaina. Tačiau Kinijoje elektromobilio terminas pamažu įgauna kitokį vaizdą, o tai tik dar kartą iliustruoja naujausias jų šedevras.
Bendradarbiaujant JAV automobilių koncernui „General Motors“, kuriam priklauso tokios markės, kaip „Cadillac“, „Chevrolet“ ar „GMC“, ir Kinijos valstybės valdomai „SAIC“ automobilių kūrimo bendrovei, Kinijos rinkoje debiutuoja naujasis „Wuling Mini EV“ elektromobilis, kuris jau parduodamas vietinėje rinkoje, o netrukus turėtų atkeliauti ir į tarptautinę rinką.
Naujasis „Wuling Air EV“ sukurtas naudojant GSEV platformą, kuri skirta nedideliems elektriniams automobiliams. Gamintojas pasiūlys dvi jo versijas – dvivietį ir keturvietį modelius. Skelbiama, jog mažesnysis modelis sveria vos 760 kilogramų, o didesnis variantas – 860. Negana to, abu „Air EV“ variantai gali įveikti maždaug 300 kilometrų, jeigu pasikliausime itin optimistiškais CLTC skaičiavimais.
Pranešama, kad dvivietis „Wuling Air EV“ modelis aprūpintas 30 kW varikliu, o keturvietis turi kiek galingesnį 50 kW motorą. Akumuliatorius yra pagrįstas ličio-geležies-fosfato chemija, gali užtikrinti pakankamai galios 100 km/h maksimaliam greičiui ir palaiko greitą nuolatinės srovės įkrovimą. 45 minučių įkrovimas leis įkrauti bateriją nuo 30 iki 80 proc.
Nors šis elektromobilis išsiskiria ne tik savo mažu dydžiu, bet ir žema kaina, tačiau jo interjeras gali ir nustebinti. „Wuling Air EV“ priekinėje panelėje turi 10,25 colių įstrižainės ekraną, o automobilį galima valdyti ir pasitelkiant išmaniesiems telefonams skirtą programėlę. Tai suteiks galimybę pašildyti transporto priemonės saloną prieš keliones žiemos metu ir pan. Bazinės komplektacijos sąraše puikuojasi ABS, padangų slėgio stebėjimo sistemos ir galiniai atstumo jutikliai. Spaudai pateiktose nuotraukose taip pat matomi elektriniai langai ir stereo garso aparatūra, tačiau visa tai yra papildomos įrangos dalis.
Pranešama, jog dvivietis „Air EV“ elektromobilio modelis kainuos maždaug 7 500 eurų, o keturvietis variantas bus parduodamas nuo 8 900 eurų. Kaip jau minėjome, ši transporto priemonė jau prieinama Kinijoje, o netrukus turėtų debiutuoti ir pasaulinėje rinkoje. Tiesa, gamintojai neatskleidžia kuriose šalyse bus galima jį įsigyti.