Elektriniai automobiliai tampa vis populiaresni, o gamintojai vis daugiau dėmesio skiria būtent šių transporto priemonių gamybai. Daugelis automobilių kompanijų jau dabar yra paskelbę, kada planuoja nutraukti vidaus degimo varikliais aprūpintų mašinų gamybą, o taip pat ir plečia savo elektromobilių asortimentą.
„Adams Intelligence“ parengė pirmosios 2022 metų pusės ataskaitą, kurioje atidžiai išnagrinėjo bendrą elektromobilių baterijų talpą. Tai gana geras rinkos augimo rodiklis, kuris leidžia geriau matyti tikrąjį naudojimą, nuvažiuotų kilometrų atžvilgiu.
Rinkos analizė sudaryta nagrinėjant tik lengvuosius automobilius, o tai reiškia, jog į tyrimą nebuvo įtrauktos jokios komercinės ar sandėliavimo sistemos, todėl 79 proc. talpos padidėjamas, kuris buvo užfiksuotas tyrimo metu, rodo išties įspūdingą elektromobilių rinkos augimą. Ataskaitoje buvo suskirstytas akumuliatorių naudojimas pagal parduodamų transporto priemonių tipus, geografinį pasiskirstymą ir gamintojus.
Pirmąjį šių metų pusmetį bendra naujų elektromobilių akumuliatorių talpa siekė 195,5 GWh. Žvelgiant į perspektyvą, per visus 2021 metus ši galia siekė 286 GWh, o 2020 metais – vos 134,5 GWh. Tyrimas atskleidžia, jog iki šių metų pabaigos, metinis rodiklis turėtų gerokai viršyti 400 GW/h.
Atidžiau pažvelgus į transporto priemones, akumuliatorių naudojimas pasakoja istoriją, kurią jau matėme – BEV pardavimai yra didžiausi, jų rinkos dalis sudaro 89 proc. ir 2 punktais padidėjo, lyginant su analogišku periodu praėjusiais metais. PHEV dalis sudaro 10 proc., o tai yra 1 punktu mažiau nei praėjusiais metais, o HEV rinkos dalis sumažėjo perpus – nuo 2 proc. iki vieno. Iš viso per pirmuosius šešis 2022 metų mėnesius parduotų naujų elektromobilių baterijų talpa išaugo nuo 109 GWh pernai iki 195,5 GWh šiemet.
Kaip jau minėjome, turime apžvelgtas ir geografinis pasiskirstymas, o lyderė – Azijos rinka. Čia parduota 113 GWh baterijų, o Europai teko 48,1 GWh, arba 25 proc. visų pardavimų. Šiaurės Amerika pasiekė 33,4 GWh, o tai yra šiek tiek daugiau nei 17 proc. ir iš tikrųjų sumažėjo 1 punktu, lyginant su praėjusiais metais. Europos dalis rinkoje nukrito 12 punktų, neprilygdama sparčiam Azijos elektromobilių rinkos augimui.
Tarp trijų didžiausių akumuliatorių gamintojų – CATL, kuri aprūpina daugybe gamintojų ir dėl to jos baterijos sudarė 33 proc. visos parduotos talpos, o tai yra 5 punktais daugiau nei praėjusiais metais. „LG Energy Solutions“ atsidūrė antroje vietoje, o BYD – trečioje. Septyni didžiausi gamintojai per pirmuosius šešis metų mėnesius parduotų elektromobilių akumuliatorių talpos suteikė 82 proc.
Bene įdomiausi tyrimo dalis yra ta, kuri atskleidžia kaip vartotojai pereina nuo vienos technologijos prie kitos, ir kaip greitai tai įvyksta. Šioje vietoje – ličio baterijos yra absoliutus lyderis ir sudaro 27 proc. visos rinkos, kas yra net 237 proc. augimas, lyginant su analogišku laikotarpiu praėjusiais metais. Nieko nenustebins ir tai, jog didžiausias EV baterijų vartotojas – „Tesla“, kuri užima 21,3 proc. rinkos. Įdomu ir tai, kiti 4 automobilių gamintojai kartu sumontavo mažiau akumuliatoriaus talpos nei viena „Tesla“.
Paskutinėje tyrimo dalyje buvo apžvelgti elektromobilių registracijos numeriai, kur BEV aiškiai rodo augimo tendenciją, kai PHEV ir HEV pamažu mažėja. Apjungus visą „Adams Intelligence“ tyrimo informaciją ir sudėjus pardavimų bei baterijų talpą, gaunami įdomūs rezultatai, kurie atskleidžia, jog vieno automobilio akumuliatoriaus talpa siekia apie 31,4 kWh. Toks rodiklis yra 27 proc. didesnis nei praėjusiais metais. Tai paprasčiausiai reiškia, kad parduodama ne tik daugiau akumuliatorinių elektrinių automobilių, bet ir tuo pat metu jie gauna didesnius akumuliatorių blokus.
Verta pastebėti, jog „Adams Intelligence“ tyrimas sutalpintas net į 20 puslapių informacijos, kuri leidžia suprasti kaip kinta elektromobilių rinka. Norėdami peržiūrėti visus šio tyrimo duomenis – spauskite čia.