Nepriklausoma saugumo vertinimo organizacija „Euro NCAP“ naujiesiems „Range Rover“ ir „Range Rover Sport“ modeliams skyrė maksimalų penkių žvaigždučių įvertinimą. Taip pagal 2009 metais „Euro NCAP“ pristatytus griežtesnius protokolus vertinami prabangūs visureigiai pratęsė gamintojo laimėjimų istoriją, kurią dar 2011 metais pradėjo tuometinis „Evoque“ modelis.
„Prestižinės organizacijos įvertinimas yra tarsi kelrodis, aiškiai ir skaidriai apibrėžiantis transporto priemonių saugumo lygį. Naujosios kartos „Range Rover“ ir „Range Rover Sport“ automobiliuose pritaikyta daugybė naujovių: nuo aktyviosios saugos priemonių iki technologijų, leidžiančių salone panaikinti vairuotojo mieguistumą skatinančias medžiagas. Šie modeliai išsiskiria ypač dideliu dėmesiu saugumui ir „Euro NCAP“ ekspertų vertinimai tai tik patvirtino“, – sako „Jaguar Land Rover Baltics“ rinkodaros vadovas Jakubas Brodewiczius.
Naujos platformos pranašumai
Abu automobiliai sukurti ant naujosios gamintojo modulinės išilginės platformos (MLA-Flex). Ji leidžia pritaikyti pažangiausias vairuotojo pagalbos technologijas, užtikrinančias harmoningą važiavimą ir greitą atsaką į vairuotojo veiksmus. Dėl naujosios platformos „Range Rover“, kuris gali būti keturių, penkių arba septynių sėdimųjų vietų, yra iki 50 proc. tvirtesnis nei pirmtakas, o „Range Rover Sport“ standesnis 35 proc.
„Range Rover“ surinko 87 proc. galimų balų, vertinant vaikų saugumą automobilyje, ir 72 proc. už pažeidžiamų eismo dalyvių apsaugą, „Range Rover Sport“ gavo 85 proc. įvertinimą už suaugusiųjų apsaugą. Abiem modeliams skirtas 82 proc. pagalbinių saugos sistemų įvertinimas už pažangių vairuotojo pagalbos sistemų (ADAS) rinkinį.
„Puikūs „Euro NCAP“ vertinimo rezultatai yra tiesioginis sunkaus darbo ir ilgametės patirties, kuria remiantis projektuojami ir gaminami mūsų automobiliai, atspindys. Jau daugiau nei penkis dešimtmečius kuriamuose visureigiuose dera saugumas, universalumas ir prabanga.
Mūsų tvirta, iš skirtingų metalų pagaminto MLA-Flex architektūros kėbulo struktūra suteikia puikų pagrindą įdiegti pažangiausias aktyviosios saugos technologijas, pavyzdžiui, autonominę avarinio stabdymo sistemą. Veikdamos išvien, tokios sistemos rūpinasi keleivių ir kitų eismo dalyvių saugumu“, – pažymi „Jaguar Land Rover“ produktų inžinerijos vykdomasis direktorius Thomas Muelleris.
Moderniausi pagalbininkai
Naujuose „Range Rover“ ir „Range Rover Sport“ įdiegta daugybė pažangių vairuotojo pagalbos sistemų (angl. Advanced Driver Assistance Systems, ADAS), skirtų vairuotojui padėti ir keleiviams apsaugoti. Tarp šių technologijų – pačios moderniausios sistemos rinkoje.
Štai autonominė avarinio stabdymo sistema naudoja į priekį nukreiptus radarus bei kameras ir padeda atpažinti priekyje esančias transporto priemones, pėsčiuosius, dviratininkus, taip pat – gretima juosta artėjančius automobilius ar dviratininkus, kai „Range Rover“ vairuotojas suka į kairę ar dešinę. Ši sistema gali atpažinti neišvengiamą riziką ir pati aktyvuoti stabdžius, kad sumažintų smūgio stiprumą ar jo išvengtų.
Eismo juostos laikymosi sistema stebi kelio ženklinimą, kad nustatytų netyčinį nukrypimą nuo juostos. Jei automobilis ruošiasi kirsti eismo juostos ribą, vairas automatiškai pasukamas, kad to būtų išvengta.
Pagalbinė eismo juostos išlaikymo priemonė vairo korekcijomis padeda išvengti pavojingo priartėjimo prie kelio kraštų arba, jeigu nustato, kad automobilis tuoj įvažiuos į priešpriešinę eismo juostą, kuria rieda kita transporto priemonė.
3D erdvinė kamerų sistema ir papildoma kamera po automobilio dugnu pateikia išsamų vaizdą aplink visą transporto priemonę, o manevruojant centriniame ekrane vienu metu gali rodyti vaizdą iš keleto skirtingų perspektyvų. Taip vairuotojui suteikiama itin nuodugni informacija apie aplinką. Po dugnu įmontuota kamera taip pat leidžia išvysti situaciją tiesiai priešais variklio dangtį, kurios vairuotojas negali matyti neišlipęs.
Vairuotojo būklės atsako funkcija gali sustabdyti automobilį ir įjungti avarinius žibintus, jei vairuotojas nereaguoja į garso ir vaizdo raginimus.
Galinio vaizdo stebėjimo sistema, turinti keleivių apsaugos funkciją, pasitelkia priekinius ir galinius kampinius radarus, kurie gali nustatyti susidūrimo riziką 70 metrų atstumu. Tuomet keleiviai perspėjami garso signalu ir salonas paruošiamas galimam smūgiui. Jei reikia, įjungiami avariniai žibintai, įtempiami saugos diržai, galvų atramos paslenkamos pirmyn palenkiant sėdynes, uždaromi langai ir panoraminis stogas.
Reguliuoja oro šviežumą
Naujojo „Range Rover“ ar „Range Rover Sport“ pakaba gali automatiškai persijungti į dinaminį režimą, kai įspėjimo apie priešpriešinį susidūrimą sistema nustato atitinkamą riziką. Automobilis, tiksliau reaguodamas į veiksmus, padeda vairuotojui judriau manevruoti ir išvengti susidūrimo.
Adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo kontrolės sistema ne tik išlaiko vienodą automobilio greitį, bet ir gali automatiškai jį sumažinti, jeigu eismo juostoje priekyje aptinkama lėčiau judanti transporto priemonė. Vairavimo pagalbos funkcija padeda išlaikyti automobilį eismo juostos centre, nuolat šiek tiek koreguodama vairo padėtį.
Naujausias parkavimo asistentas aptinka laisvas stovėjimo vietas ir pastato transporto priemonę tiek lygiagrečiai, tiek statmenai. Ši sistema parkavimo metu yra visiškai savarankiška: valdo tiek vairo mechanizmą, tiek akceleraciją, stabdymą ir reikiamos pavaros parinkimą, tad vairuotojui nieko nereikia daryti.
Abiejuose automobiliuose įrengta novatoriška salono oro valymo sistema, pakelianti vidaus oro kokybę į kitą lygį. Smulkiausių dalelių filtravimo technologija „Nanoe-X“ ne tik puikiai naikina kvapus, bakterijas ir alergenus salone, bet ir padeda pagerina savijautą bei vairuotojo budrumą stebėdama CO2 lygį automobilyje. Kai reikia, ji automatiškai patiekia šviežio oro. Padidėjusi CO2 koncentracija skatina mieguistumą, tad aktyvi šios sistemos veikla prisideda prie vairuotojo saugumo.