Automobilių rinkoje jau kuris laikas vyksta elektrifikacijos procesas. Daugelis gamintojų skelbia datas, iki kada ketinama atsisakyti vidaus degimo variklių, o taip pat pristato ir vis daugiau elektromobilių. Pastarosiomis savaitėmis situacija tapo dar įdomesnė, nes šios transporto priemonės pradėjo kovoti dėl įvairiausių rekordų.
Dar praėjusios savaitės pradžioje rašėme, jog „Rimac“ sukurtas elektrinis automobilis „Nevera“ užfiksavo įspūdingą greičio rekordą, kuomet pasiekė 412 kilometrų per valandą greitį. Tačiau visa tai jau tik atsiminimai istorijos vadovėliuose apie elektromobilius. Šiandienos naujienos dar įspūdingesnės.
Elektromobilis „Pininfarina Battista“ yra tarsi brolis dvynys anksčiau minėtam „Rimac Nevera“ modeliui. Abu šie automobiliai dalinasi kone identiškomis savybėmis – važiuoklė, pavarų dėžė, akumuliatorius ir visa tai valdanti technologija. Tačiau akivaizdu, jog „Battista“ yra gerokai dailiau atrodantis variantas. Na, ir rekordų jam priklauso ženkliai daugiau.
„Pininfarina“ nugabeno šį elektrinį automobilį į Dubajaus autodromą, kur buvo siekiama aiškaus tikslo – užfiksuoti kuo daugiau rekordų, kurie priskiriami pardavime esantiems automobiliams. „Rimac“ su savo „Nevera“ modeliu buvo nubrėžę ganėtinai aukštą ribą – nuo 0 iki 60 mylių, arba 96 kilometrų per valandą, įsibėgėta vos per 1,85 sekundės. Tačiau toks rezultatas – jau pamirštas.
„Battista“ sugebėjo nuo 0 iki 60 mylių per valandą įsibėgėti vos per 1,79 sekundės. Negana to, buvo užfiksuotas ir nuo 0 iki 100 km/h rekordas, kuris dabar siekia tik 1,86 sekundės. Lyg to būtų negana, pasiektas ir dar vienas rekordas – tai nuo 0 iki 120 mylių per valandą. „Pininfarina Battista“ tokį rezultatą pasiekė per 4,49 sekundės, o nuo 0 iki 200 km/h buvo įsibėgėta tik per 4,75 sekundės.
Tačiau rekordus italai fiksavo ne tik šioje kategorijoje. Lekiant dideliu greičiu – itin svarbu yra ir kuo greičiau sustoti. „Battista“ ir čia užfiksavo rekordą. Lekiant 100 km/h greičiu pilnai sustoti prireikė vos 31 metro. Ir tai buvo paskutinis rekordas, kuris buvo užfiksuotas Dubajuje surengtuose bandymuose.
Bene svarbiausias klausimas – kaip du techniškai identiški elektromobiliai galėjo užfiksuoti skirtingus rezultatus? Pasirodo, jog atsakymas yra labai paprastas ir jis slypi aerodinamikoje. „Battista“ naudoja kitokią pakabos sąranką nei „Nevera“ ir, matyt, yra tam tikrų akumuliatoriaus išdėstymo skirtumų, tačiau šios detalės yra labai saugomos. Tačiau kai du automobiliai dalijasi jėgos agregatu ir važiuokle, o vieno iš jų atstumas yra beveik 10 proc. didesnis nei kito, atsakymas yra efektyvumas. Šis efektyvumas priklauso nuo aerodinamikos ir galios valdymo.