Elektromobilių įkrovimas yra turbūt viena didžiausių priežasčių, kodėl vidaus degimo varikliais aprūpintos transporto priemonės vis dar yra populiaresnės už elektrinius automobilius. Tačiau technologijos juda į priekį ir situacija rinkoje gali labai greitai pasikeisti.
JAV elektromobilių milžinė „Tesla“ išplatino pranešimą, kuris atskleidžia du dalykus. Visų pirma, „Supercharger“ yra žymiai galingesnis nei buvo manyta iki šiol. Negana to, galia yra ženkliai didesnė. Kompanijos dokumentuose pateikiama informacija atskleidžia, jog yra kuriamos dvi įkrovimo technologijos versijos, galinčios veikti esant 500 ir 1000 voltų įtampai. Tokiomis savybėmis aprūpinta EV įkrovimo jungtis gali pakeisti situaciją iš esmės.
„Dvi sąsajos, kurios yra parodytos žemiau – tai 500V konfigūracija ir 1000V konfigūracija. Abi šios sąsajos yra mechaniškai suderinamos (tai reiškia, kad 1000V įvadas gali mechaniškai priimti 500V jungti, o 500V įvadas gali priimti 1000V jungtį)“, – teigiama „Tesla“ pranešime.
Ir jeigu 500V įtampa neturėtų stebinti, tai 1000V įtampa – naujiena, kurios anksčiau nežinojome. Negana to, „Tesla“ atstovai pažymi tai, jog naujoji jungtis gali veikti daugiau nei 900 amperų. Tai reiškia, kad esant 1000V įtampai, bendroji galia siektų 900 kW. Tai yra net tris kartus daugiau galios nei iki šiol buvo nurodoma ant naujausių „Tesla SuperCharger“ įkrovimo stotelių.
„Tesla“ elektromobilių įkrovimo jungtis, naudojama jau daugiau nei dešimtmetį ir ji leido įveikti daugiau nei 20 mlrd. įkrovimo mylių ir yra labiausiai pasiteisinusi JAV rinkoje, gali pasiūlyti kintamosios srovės įkrovimą ir iki 1MW nuolatinės srovės įkrovimą vienoje, itin kompaktiškoje, pakuotėje. Ji neturi judančių dalių, yra perpus mažesnė ir dvigubai galingesnė nei CCS jungtys“, – teigiama „Tesla“ pranešime.
Panašu, kad „Tesla“ vadovai nenusiteikę juokauti. Akivaizdu, kad JAV gamintojas tikrai nebūtų kūręs jungties, kurios nebūtų galima suderinti su visu bendrovės įkrovimo tinklu. „Tesla“ yra rimtai nusiteikusi tobulinti savo „Supercharging“ įkrovimo tinklą, o tai, netolimoje ateityje, gali leisti įkrauti elektromobilius žymiai greičiau.