JAV elektromobilių milžinė „Tesla“ nuolat atsiduria įvairiausių įvykių sūkuryje. Dažna to priežastis yra ne tik bendrovės vadovas Elonas Muskas, tačiau ir įvairiausios problemos, susijusios su transporto priemonių kokybe ar saugumu.
Dar visai neseniai rašėme apie tragiškai pasibaigusią avariją, kurios kaltininkas vairavo „Tesla Model Y“ elektromobilį, tačiau tai ne vienintelė nelaimė, nutikusi pastaruoju metu. Rugsėjo – spalio mėnesiais buvo užfiksuoti dar du nelaimingi atsikimai, kuriuose ir vėl minimas JAV elektromobilių gamintojos vardas, šįsyk „Model 3“ modeliai.
Remiantis JAV federaliniais duomenimis, abi nelaimės, pasibaigusios mirtimis, užfiksuotos Kalifornijoje. Ir nors daugelis detalių nėra atskleidžiamos, tačiau žinoma, kad vairuotojai vairavo „Tesla Model 3“ elektromobilius su pagalbine „Autopilot“ sistema.
„Tesla“ elektromobiliai jau kuris laikas yra intensyviai tikrinami JAV pareigūnų, o to priežastis – gausybė avarijų, kurios susijusios su šios bendrovės siūloma pagalbine vairavimo funkcija. Vien su šios bendrovės transporto priemonėmis susijusių avarijų skaičius yra ganėtinai didelis, o nukentėjusių skaičius jau viršija dešimt, fiksuojamos ir mirtys.
JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) dar praėjusiais metais nurodė gamintojams, kad jie privalo dalintis duomenimis apie avarijas, kuriose dalyvauja jų transporto priemonės su pažangiomis pagalbinio vairavimo galimybės. Iki spalio 15 dienos jau buvo gauta maždaug 18 pranešimų apie mirtimis pasibaigusias avarijas. Žinoma, čia dalyvavo ne tik „Tesla“ sukurti automobiliai.
Skelbiama, jog NHTSA reikalavimus vykdyti turi tie gamintojai, kurie savo transporto priemonėse naudoja 2 lygio autonominio vairavimo funkcijas. Bendrovės, kurioms taikomas NHTSA nurodymas, turi pranešti agentūrai apie įvykusią nelaimė per 24 valandas nuo incidento, o taip pat privalo ir nuolat pateikti atnaujinimus apie susidariusią situaciją.
Nuo 2021 m. liepos mėn. įmonės, kurioms taikomas įsakymas, pranešė apie 605 avarijas, kuriose dalyvavo transporto priemonės, turinčios 2 lygio autonominio vairavimo sistemas. „Tesla“ ir „American Honda Motor Co.“ pranešė apie daugumą šių avarijų – 474 pranešimai iš „Tesla“ ir 107 iš „Honda“ stovyklų.
Įdomu tai, jog NHTSA reikalavimai galioja ir visiškai autonominiams automobiliams, o tokių pranešimų gauta 202, tačiau nei vienas iš jų nesibaigė tragiškai.