Daugelio mūsų gyvenimus, ypatingai susisiekimo klausimais, gerokai palengvina automobiliai. Tai mums leidžia greičiau pasiekti darbo vietą, o taip pat suteikia daugiau laisvės ir patogumo. Niekam ne paslaptis, jog kai kuriems vairavimas nėra pats priimtiniausias užsiėmimas. Tačiau čia į pagalbą ateina technologijos.
Japonijos automobilių gamintoja „Honda“ neseniai pademonstravo tris transporto priemones, kurios puikiai tiktų tiems, kurie turi baimę vairuoti ar paprasčiausiai neturi pakankamai įgūdžių. Priešingai nei daugelis panašių transporto priemonių, japonų sukurtas autonominis automobilis gali komunikuoti su vairuotoju realiuoju laiku, o taip pat ir skaityti jo gestus.
„Honda“ sukurta transporto priemonė turi tris skirtingas versijas – mažiausia jų turi vieną sėdimą vietą, antrasis modelis aprūpintas dvejomis, o didžiausias – keturiomis sėdimomis vietomis. Ši autonominė mašina yra kiek kitokia nei „Robotaxi“ modeliai. Įdomu tai, jog ši transporto priemonė turi fizinę vairalazdę, kuri suteikia vairuotojui šiek tiek kontroliuoti automobilio judėjimą, kuris įprastai vyksta autonominiu būdu.
Kompanijos atstovų teigimu, ši autonominė transporto priemonė vis dar yra kūrimo stadijoje ir dabar yra žengiami tik pirmieji žingsniai, kurie leis pasiekti norimų rezultatų. „Honda“ įvardino ir automobilio pavadinimą – tai „CiKoMa“. Čia bus naudojama interaktyvus dirbtinis intelektas, kurį sukūrė Japonijos automobilių milžinė. Kaip jau minėjome, tai leis įrenginiui komunikuoti su žmogumi ne tik kalba, bet ir gestais, o svarbiausia – realiu laiku.
Pažvelkime į visas tris skirtingas versijas. Pirmoji, o tuo pačiu ir mažiausia, turi vos vieną vietą ir daugeliui gali pasirodyti pakankamai juokinga. Baltos spalvos korpusas su juodu tamsintu langu ir telefonų budelės forma – taip atrodo mažiausias „CiKoMa“ modelis.
Transporto priemonės judėjimas vyksta tol kol yra nurodoma kur judėti arba atliekami tam tikri rankų judesiai, o autonominis automobilis judės nurodyta kryptimi. Įdomu ir tai, jog renkantis parkavimosi vietą, „CiKoMa“ gali pakeisti vairuotojo sprendimą, jeigu bus manoma, kad pasirinkta vieta nėra saugi.
Antrasis modelis turi dvi sėdimas vietas – viena iš jų priekinėje dalyje, o antroji – iškart už jos. Verta pastebėti ir tai, jog šis „Honda“ variantas yra labai panašus į „Renault Twizy“.
Šis variantas turi ir specialią vairalazdę, kuri leis, esant poreikiui, pakeisti automobilio judėjimo vietą. Teigiama, kad dvivietė „CiKoMa“ yra skirta labiau pagyvenusio amžiaus žmonėms arba tiems, kurie turi baimę vairuoti automobilį.
Na, ir žinoma, pats didžiausias variantas – keturvietis modelis. Šis „Honda“ šedevras gali priminti turistinė automobilį, kokį rasime įvairiuose kurortuose. Japonijos kompanijos atstovų teigimu, jau kitą mėnesį šis modelis bus išbandytas ir realiuose keliuose, prižiūrint saugumą užtikrinančiais pareigūnais.