Daugelis automobilių gamintojų jau kuris laikas planuoja perėjimą prie elektromobilių gamybos. Kai kurios bendrovės yra nustačiusios konkrečiais datas, o kitos – dar tik dėliojasi savo planus. Jau kuris laikas yra žinoma, kad „Volvo“ ketina gaminti tik elektrines transporto priemones, o tai ketinama pasiekti iki 2030 metų.
Kinijos milžinės „Geely“ valdoma „Volvo“ aktyviai dirba ir ruošiasi perėjimui ir vidaus degimo variklių atsisakymui. Siekdama užsibrėžtų tikslų, bendrovė ketina parduoti ir 33 proc. „Aurobay“ akcijų, kas leis visiškai sustabdyti benzininių ir dyzelinių variklių gamybą. Tuo pačiu, kompanija taps pirmąja, tarp visų automobilių gamintojų, visiškai nutraukusių tokių motorų gamybą.
„Volvo“ atstovų teigimu, iki 2025 metų 50 proc. jos pasaulinių pardavimų sudarys tik elektrinės transporto priemonės. Kiti 50 proc. bus hibridinės transporto priemonės. Žinoma, tai leis pasiekti pagrindinį tikslą – iki 2030 metų pereiti vien tik prie elektrinių transporto priemonių gamybos.
Niekam ne paslaptis, jog elektromobilių gamyba šiandien yra ganėtinai brangi, o tam didžiulę įtaką padarė ir pandemija bei pasaulinis lustų trūkumas. Ličio baterijų kainos taip pat yra ganėtinai didelės, o auganti iškastinio kuro kaina didina ir elektromobilių paklausą, kas neleidžia pasiūlyti pigesnių elektromobilių. Tačiau viskas gali pasikeisti jau visai netrukus.
„Volvo“ kompanijos vadovas Jimas Rowanas įsitikinęs, jog iki 2025 metų elektrinės transporto priemonės kainuos tiek pat kaip ir vidaus degimo variklių varomi automobiliai. Jo įsitikinimu, iki to laiko, turėtų atsirasti pakankamai technologinių sprendimų, kurie leistų sumažinti baterijų kainas. J.Rowanas tiki ir tuo, jog technologijos leis padidinti ir nuvažiuojamą atstumą.
J. Rowanas pažymi ir tai, jog elektrinių automobilių gamintojai neturėtų pasikliauti vyriausybių žadamomis subsidijomis. Gamintojai turėtų rasti būdų kaip gaminti elektromobilius, kurie būtų prieinami daugeliui, neieškant papildomų kompensacijų, įsitikinęs „Volvo“ vadovas.