ABB prisideda prie tvarių geležinkelio inovacijų plėtros ir „Lietuvos geležinkeliams“ įdiegs naują 25 kV tinklo sprendimą, kuriuo elektrifikuojamas geležinkelio ruožas visiškai neterš aplinkos anglies dioksidu. Šis projektas išskirtinis tuo, kad pirmą kartą Lietuvoje bus įrengta ABB komutacinė traukos įranga. Taip pat tai bus didžiausias ABB 25 kV geležinkelio elektrifikacijos užsakymas Europos Sąjungoje.
Iš dalies ES Sanglaudos fondo finansuojama geležinkelio ruožo Vilnius–Klaipėda elektrifikavimo sutartis yra vienas iš strateginių tikslų iki 2030 m. elektrifikuoti 39 % viso Lietuvos geležinkelių tinklo (šiuo metu elektrifikuota tik 8 %). Tai užtikrins geresnę sąveiką su platesniu ES geležinkelių tinklu, kurio elektrifikuota 56 %. Iš viso svarbiame šalies transporto koridoriuje tarp Vilniaus ir Klaipėdos bus elektrifikuota 730 km geležinkelio (bendras ilgis). Skaičiuojama, kad baigus projektą šia geležinkelio linija bus gabenama trys ketvirtadaliai visų Lietuvos krovinių ir du trečdaliai keleivių, padidės geležinkelių veiklos konkurencingumas, sumažės eksploatacijos išlaidos, o mažesnės taršos ekonominė nauda gali siekti beveik 1 mlrd. eurų.
Šiam bendromis įmonių „Elecnor“ ir „Inabensa“ jėgomis įgyvendinamam projektui ABB suprojektuos ir pateiks 25 kV įrangos komplektus aštuonioms 230/25 kV traukos pastotėms, aštuonias automatines transformatorines ir tris perjungimo pastotes.
Baltijos šalių elektrifikacijos verslo vadovo Dainiaus Bružo teigimu, ABB indėlis leis elektrifikuoti 731 km ilgio geležinkelio liniją tarp Vilniaus ir Klaipėdos – ilgiausią geležinkelio elektrifikavimo projektą Baltijos šalyse. „Šis užsakymas – glaudaus pasaulinių geležinkelių ekspertų ir ABB komandų Ispanijoje bei Lietuvoje bendradarbiavimo rezultatas. Akivaizdus vietinės organizacijos privalumas – integruoti darbų apimtį su montavimo ir paleidimo paslaugų priežiūra ir užtikrinti klientų bendradarbiavimą teikiant ilgalaikes paslaugas“, – sako D. Bružas.
Projektas Lietuvoje – tai dar vienas iš ABB geležinkelių infrastruktūros projektų visame pasaulyje. Neseniai įmonė sudarė 170 ml. JAV dolerių vertės sutartį su „Stadler Valencia" dėl Europos geležinkelio tinklo gerinimo. Prieš tai buvo įdiegtos sudėtingos technologijos Šveicarijos federaliniams geležinkeliams ir Melburno metro.