Elektrinių automobilių rinkoje konkurencija didėja kone kasdien. Daugelis gamintojų vis dažniau pristato naujus modelius, o į šią rinką jungiasi ir daugybė mažesnių bendrovių. Bene aktyviausiai pastaruoju metu reiškiasi Kinijos bendrovės.
Trečiadienį savo naujienas pademonstravo Kinijos automobilių gamintoja BYD, kuri į Europą atgabena tris elektromobilius. Tai pirmieji bendrovės modeliai, kurie taps prieinami mūsų regione, o pigiausias jų kainuos tik nuo 38 tūkst. eurų. Tačiau dar prieš pristatant savuosius automobilius, BYD atstovai trumpai prisistatė ir patys.
Pusės valandos pristatomajame vaizdo įraše buvo kalbama apie kompanijos istoriją, pasiekimus bei BYD planus kovojant su globaliniu atšilimu. Kompanijos atstovai akcentavo ir pirmąją savo užduotį už Kinijos ribų, kuri įvyko 1998 metais, turint vos 3 darbuotojus, 30 tūkst. JAV dolerių biudžetą ir pilną konteinerį baterijų. Dabar ši įmonė veikia daugiau nei 20 šalių ir pastaruoju metu siūlė baterijų saugojimo sprendimus, saulės baterijas ir elektromobilius.
Žinoma, pristatymo metu pagrindinis akcentas buvo pirmieji elektriniai automobiliai, kurie pasieks pirkėjus Europoje. Mūsų žemyne bus galima įsigyti tris modelis – tai „Atto 3“, „Han“ ir „Tang“. Visi jie naudoja kompanija sukurtą „e-Platform“ bazę ir turi „LFP blade“ baterijų paketus.
Pigiausias modelis iš šios trijulės – „BYD Atto 3“, kurio kaina prasidės nuo 38 tūkst. eurų. Gamintojo teigimu, šis modelis galės įveikti 420 kilometrų atstumą bei pasiūlys 11 kW įkrovimo galimybę namuose bei 88 kW greitąjį CSS įkrovimą. Nors šis modelis ir pigiausias, tačiau jis turėtų nustebinti savo interjero kokybe. Jis taip pat aprūpintas priekiniais varomais ratais su 150 KW varikliu, o maksimalus greitis siekia 160 km/h.
Antrasis modelis – sedanas „Han“, kurio kaina prasidės nuo 72 tūkst. eurų, o pagrindiniai jo konkurentai – „EQE AMG 43“ bei „BMW i4 M50“ modeliai. Akivaizdu, kad šis elektromobilis konkuruos su aukščiausios klasės transporto priemonėmis. „BYD Han“ yra aprūpintas keturiais varomais ratais, o jo variklio galia siekia 380 kW. Verta paminėti ir 3,9 sekundės trunkantį įsibėgėjimą nuo 0 iki 100 km/h bei maksimalų 180 km/h greitį.
Trečiasis elektromobilis, kuris atkeliauja į Europą – turbūt populiariausias BYD produktas. Septynvietis „Tang“ mūsų regione bus pasiūlytas nuo 72 tūkst. eurų. Šis variantas aprūpintas 380 kW varikliu su keturiais varomaisiais ratais. Remiantis WLTP vertinimu, pilnu įkrovimu jis turėtų įveikti maždaug 400 km. Šis SUV turėtų būti akį traukianti alternatyva tokiems modeliams kaip „BMW iX M50“ ar „Audi e-tron S“.
Pranešama, jog BYD artimiausiu metu turėtų atidaryti ne vieną parduotuvę įvairiose Europos vietose, o naujausi automobiliai pirkėjus Norvegijoje, Švedijoje, Danijoje, Nyderlanduose, Vokietijoje, JK bei Prancūzijoje pasieks dar iki šių metų pabaigos. Pirkėjai savo užsakymus galės pateikti jau nuo spalio mėnesio.