JAV elektromobilių milžinės „Tesla“ problemos niekaip nesibaigia. 2022 metai nėra patys sėkmingiausi, bent jau žvelgiant į atšaukiamų automobilių grafą, kur dega daugiau nei 3,3 mln. vienetų. Ir tai dar ne pabaiga.
„Tesla“ ir vėl priversta taisyti saugumo problemas, o šįsyk tai liečia beveik 1,1 mln. transporto priemonių JAV, kurios turi elektrinius langus. Pranešama, jog jie netinkamai reaguoja į kliūtis, o tai gerokai padidina galima sužalojimų riziką. Nuo to, žinoma, gali nukentėti ir mašinos keleiviai ar vairuotojas.
Tarp daugiau nei milijono elektromobilių patenka 2017 – 2022 metais išleisti „Model 3“, 2020 – 2021 metų „Model Y“, o taip pat ir 2021 – 2022 metais pagaminti „Model S“ ir „Model X“ variantai. Anot Nacionalinės greitkelių eismo saugumo administracijos
(NHTSA), transporto priemonės neatitinka Federalinio motorinių transporto priemonių saugos standarto Nr. 118 elektra valdomų langų sistemų reikalavimų.
Reaguodami į šią situaciją „Tesla“ atstovai, kad nuo rugsėjo 16 dienos, nėra žinoma apie jokias pretenzijas dėl garantijos, ataskaitų vietoje, avarijų, sužalojimų ar mirčių, susijusių su defektu.
Nuo rugsėjo 13 dienos gaminamos ir prieš pristatymą esančios transporto priemonės gavo programinės įrangos atnaujinimą, kuris nustato, kad elektra valdomi langai atitiktų saugos standarte nurodytus reikalavimus. „Tesla“ taip pat įdiegs programinės įrangos naujinimą belaidžiu būdu likusioms paveiktoms transporto priemonėms, kad užtikrintų atitiktį.
Pasak NHTSA, gamintojai privalo atšaukti bet kokį remontą, įskaitant programinės įrangos naujinimą, kuris pašalina nepagrįstą pavojų saugai. Jie taip pat privalo pateikti visus pranešimus savininkams, prekiautojams ir kitiems apie bet kokius programinės įrangos atnaujinimus, kuriais pašalinamas defektas, nesvarbu, ar jis susijęs su sauga, ar ne.