Kinijos Šiaurės Vakarų politechnikos universiteto (NPU) inžinierių komanda pranešė apie sėkmingus „Feitian-1“ – pačių sukurtos raketos su tiesiasrūviu raketiniu varikliu – bandymus. Aparato testais parodyta, kad jis gali įsibėgėti iki viršgarsinio greičio, kaip startinį kurą vietoje pavojingesnio vandenilio naudojant įprastą žibalą, praneša „New Atlas“. Ateityje ši technologija pravers kuriant kosminius laivus, greitiems skrydžiams skirtus lėktuvus ir hipergarsinius ginklus.
„Feitian-1“ pagrindas – tiesiasrūvio oro-reaktyvinio variklio, hipergarsinio variklio ir skysto kuro raketos kombinacija. Tokia komponuote galimi skrydžiai didesniu nei 5 Machų greičiu (6125 km/h) – tiek turėtų pakakti, kad, pavyzdžiui, kelionė iš Niujorko į Londoną netruktų nė valandos. Be to, kiniškai sistemai nereikia gabentis oksidatoriaus, nes deguonį galima paimti iš oro, kitaip, nei įprastiems reaktyviniams varikliams. Todėl „Feitian-1“ gali imti daugiau kuro ar didesnį naudingą krovinį, o ir jos gamyba atpinga.
Šiai transporto priemonei įsibėgėjant, variklis persijungia iš vieno režimo į kitą, taip susidorodamas su oro srautu, patenkančiu į paėmimo angas vis didesniu greičiu, o paskui virsti gryna raketa, maksimaliu greičiu skriejančia ir labai aukštai. Tikimasi, kad naujosios platformos eksploatacinės išlaidos bus mažesnė, nei paplitusių raketų ir ji supaprastins palydovų ir kosminių laivų iškėlimą.
Kūrėjai teigia, kad „Feitian-1“ turi pirmąjį pasaulyje RBCC tipo variklį, kuriame veikimo pradžioje galima naudoti žibalą. Raketos bandymai patvirtino technologijos praktiškumą – bandomasis aparatas sklandžiai persijungdavo tarp visų veikimo režimų.
Sprendžiant iš logotipo ant „Feitian-1“, be NPU, prie aparato dirbo ir Kinijos aerokosminio mokslo ir pramonės korporacijos (CASIC) ir Šaansi provincijos aerokosminių variklių mokslo tyrimų instituto specialistai.
hightech.plus