„Mes esame dideli „SpaceX“ ir „Starship“ gerbėjai. Tačiau čia turi dirbti daugiau nei viena įmonė“.
Pora kosmoso startuolių susivienijo, kad paleistų pirmąją privačią misiją į Marsą – tai labai ambicingas planas, praneša „Ars Technica“, atsižvelgiant į tai, kad nė vienas iš jų dar nepaleido nė vienos raketos.
Bendrovės, raketų kompanija „Relativity Space“ ir naudingųjų krovinių pristatymo tarnyba „Impulse Space“ paskelbė apie bendrą įmonę, pažadėdamos nuskraidinti „pirmąjį komercinį krovinį“ į Marsą, naudojant „daugkartinio naudojimo, visiškai 3D atspausdintą nešančiąją raketą „Terran R“.
Nors startuoliai dar turi nueiti ilgą kelią, kad sėkmingai pradėtų misiją į Marsą – jau nekalbant apie saugumą planetoje – jie turi rimtos inžinerinės patirties.
„Impulse“ praėjusių metų rugsėjį įkūrė Tomas Muelleris, kuris pasižymi retu išskirtinumu – yra pirmasis darbuotojas, kurį „SpaceX“ pasamdė beveik prieš du dešimtmečius.
T. Muelleris daugiau nei dešimtmetį vadovavo Elono Musko įkurtos įmonės reaktyvinių sistemų skyriui. Jis daug prisidėjo prie variklių, kurie dabar varo „SpaceX“ raketas, įskaitant „Falcon 9“ ir „Dragon“, kūrimo.
Dabar jis susiduria su itin ambicingu tikslu pradėti Marso misiją 2024 m., maždaug tuo pačiu metu, kai ir E. Muskas laukia „Starship“ misijos į Raudonąją planetą.
„Tai visiškai nauja kosminių skrydžių era, ir mes norime turėti patikimą, nebrangią varomąją jėgą kosmose“, – sakė T. Muelleris.
„Mes norime padaryti viską – iki orbitinių, mėnulio, tarpplanetinių skrydžių.“
Planuojama, kad „Impulse Space“ nusileidimo aparatas su keturiais varikliais švelniai nusileistų ant Marso paviršiaus po to, kai jį išmestų transportinis kosminis laivas „Mars“.
Tikslas yra nugabenti į Raudonosios planetos paviršių dešimtis kilogramų naudingų mokslinių įrengimų, jei viskas vyks pagal planą.
„Vienas iš sudėtingiausių nusileidimo Marse aspektų yra „slydimo stadija“, kuri apima konteinerį, saugantį nusileidimo aparatą, kad jis išliktų, į Marsą, – sakoma T. Muellerio pranešime. – Esu įsitikinęs, kad ši istorinė misija bus tik viena iš daugelio ateinančių skrydžių, dėka mūsų patirties ir aistros.“
„Terran R“, raketa, kuri pirmiausia iškels transporto priemonę ir „Lander“ į kosmosą, yra „radikaliai supaprastinta“ daugkartinio naudojimo raketa, sujungianti „3D spausdinimą, dirbtinį intelektą ir autonominę robotiką“, rašoma bendrovės svetainėje. Ji skirta paleisti daugiau nei 20 tonų svorį į žemą Žemės orbitą.
Verta pažymėti, kad „Relativity Space“ dar nepaleido savo pirmosios raketos, todėl 2024 m. kelionė į Marsą yra absoliučiai astronominis tikslas. Bendrovė tikisi iki metų pabaigos paleisti „Terran 1“, savo pirmąjį kūrinį.
Nepriklausomai nuo rezultato, „Relativity“ ir „Impulse“ tikisi suteikti besivystančiai privačiai kosmoso pramonei šiek tiek daugiau konkurencijos.
„Esame dideli „SpaceX“ ir „Starship“ gerbėjai, – sakė „Relativity Space“ generalinis direktorius Timas Ellisas. – Tačiau čia turi dirbti daugiau nei viena įmonė. Norime būti antra kompanija, kuri žengia į priekį ir sako, kad tai svarbu.“
„Tikimės, kad jų bus daug daugiau“, – pridūrė jis.