Šią vasarą sostinės gatvės pradėtos valyti moderniausia, tyliausia ir tvariausia technika. Atliekų tvarkymo įmonė „Ekonovus“ pirmoji Baltijos šalyse įsigijo du vakuuminius gatvių šlavimo automobilius, kurių iš viso pasaulyje parduota tik kiek daugiau kaip 20 vienetų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Pranešimo autorių nuotr.
Tokie pat novatoriški ir aplinką tausojantys gatvių priežiūros sunkvežimiai važinėja Nyderlandų, Jungtinės Karalystės, Danijos, Vokietijos, Šveicarijos, Kinijos ir Pietų Korėjos miestuose.
Visas pagrindines kelių šlavimo bei plovimo funkcijas atliekantys elektriniai „Bucher MaxPowa V65e“ sunkvežimiai gali nuvažiuoti iki 200 km vienu įkrovimu ir veikti iki 8 valandų.
„Orientuojamės į tvarumą, todėl investuojame į tai, kad didžioji dalis mūsų technikos būtų draugiška aplinkai ir varoma alternatyviu kuru. Taip siekiame prisidėti prie pasaulio ir Lietuvos iškeltų tikslų dėl klimato kaitos padarinių mažinimo. Kasdien rūpinamės atliekų surinkimu, rūšiavimu, teritorijų tvarkymu ir priežiūra, o dabar tai galėsime daryti dar efektyviau ir ekologiškiau.
Šiuo metu į elektra varomą techniką – du „Bucher MaxPowa V65e“, penkis mažesnius „Bucher CityCat VS20e“ gatvių valytuvus ir kitą gatvių valymo bei žolės pjovimo įrangą – jau esame investavę 3,2 mln. eurų ir artimiausiais metais investicijas palaipsniui didinsime“, – sako bendrovės „Ekonovus“ vadovas Romas Draskinis.
Septynios naujos elektra varomos gatvių šlavimo mašinos per metus „sutaupys“ daugiau kaip 41 toną anglies dvideginio (Co2). Dėl elektrinių variklių naujieji gatvių valymo automobiliai dirba tyliau nei dyzelinu varoma technika. Tai itin svarbu dirbant anksti ryte ar vėlai vakare miesto centre, miegamuosiuose rajonuose ar šalia poilsio, žaliųjų zonų.
„Priklausomai nuo išdirbtų šlavimo valandų, nuvažiuotų kilometrų, kuro ir elektros kainų per metus, vienas toks sunkvežimis gali sutaupyti daugiau kaip 30 000 eurų“, – sako specializuota technika prekiaujančios įmonės „Alwark“ pardavimų vadovas Tomas Samulionis.
Elektrinio vakuuminio gatvių valymo automobilio ličio jonų baterijos talpa siekia net 200kwh, tad pilnai įkrauta ir paruošta darbui technika gali būti per 4–5 valandas. „Bucher MaxPowa V65e“ sąšlavų nerūdijančio plieno bunkeris yra 6,5 kubinių metrų talpos, švaraus vandens talpa dulkių nusodinimui šlavimo metu yra daugiau kaip 1500 litrų talpos. Automobilis gali vežti apie 6 tonas miesto gatvėse susiurbtų šiukšlių.