„Tesla“ tyrėjų grupė drauge su Dalhousie universitetu publikavo straipsnį, aprašantį naujo tipo akumuliatorius. Inžinieriai papasakojo apie baterijų nikelio pagrindu, žadančią aplenkti ličio-geležies fosfato konstrukcijas visais parametrais – įkrovos sparta, energijos tankiu ir tarnavimo trukme. Kūrėjų manymu, tokie vidutiniškai apkrauti maitinimo elementai turėtų tarnauti ne mažiau, nei 100 metų.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr. |
---|
Tesla Advanced Battery Research padalinį įkūrė 2016 metais, bendradarbiaudama su vieno iš ličio jonų baterijų kūrėjo Jeffo Dahno laboratorija. Dahno vadovaujamai inžinierių grupei buvo iškelta užduotis – sukurti geriausius elektromobilių maitinimo elementus. Nuo tada jie suprojektavo kelias konstrukcijas ir registravo kelis patentus „Tesla“ kompanijai, o dabar pradėjo dalintis savo projektų detalėmis.
Naujame straipsnyje aprašoma su LFP akumuliatoriais konkuruosiančių nikelio baterijų NMC532 cheminė sudėtis. Kūrėjai įsitikinę, kad naujoji baterija aplenks ličio jonų akumuliatorius ir bus didesnio energijos tankio, nei ličio geležies fosfato kombinacija. Techniniu požiūriu tai reiškia, kad jeigu visi inžineriniai skaičiavimai pasitvirtins, Tesla galės gaminti elektromobilius, kurių kompaktiškesnės ir svarbiausia – pigesnės baterijos užtikrins gerokai didesnį nuvažiuojamą atstumą.
„NMC532 elementai, pagaminti iš grafito, juos galima įkrauti iki 3,80 V, jų energijos tankis didesnis nei LFP elementų, o tarnavimo laikas gerokai viršija LFP tarnavimo laiką 40, 55 ir 70 °C temperatūroje“, – straipsnio anotacijoje dėsto inžinieriai.
Viena iš svarbiausių šios baterijos naujovių – LiFSI bazės elektrolitas. Šis elementas rekordiškai pagerina naujojo akumuliatoriaus efektyvumą ir stabilumą. Jei aplinkos temperatūra bus apie 25°C, straipsnyje aprašyta baterija galės veikti apie 100 metų. Konkretesnės specifikacijos kol kas neatskleidžiamos – artimiausiu metu mokslininkai toliau tobulins konstrukciją, paskui imsis bandyti prototipus.
Šių metų balandį analitikai išsiaiškino, kad „Tesla“ skubiai pertvarko savo elektromobilius ličio geležies fosforo baterijoms. „Electreck“ portalo duomenimis, dabar jau iki 50% naujų modelių vietoje ličio jonų akumuliatorių naudojam šie. Taip „Tesla“ mažina priklausomybę nuo kobalto – populiarių baterijų gamybai naudojamo brangaus elemento, kurio kaina vien per pastaruosius metus išaugo 5 kartus.
hightech.plus