Pėsčius kontrolierius, tikrinančius, ar vairuotojai sumokėjo už automobilio stovėjimą, Vilniuje netrukus gali pakeisti specialūs automobiliai, kurie tiesiog elektroniniu būdu fiksuos pažeidimus ir siųs pranešimus apie juos.
Vilniuje automatiškai tikrins, ar vairuotojai sumokėjo už parkavimą (savivaldybės nuotr.)
Apie bandomą naujovę praneša Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“.
„Automatinė automobilių stovėjimo kontrolė būtų dar viena efektyvi ir moderni priemonė, kuria sostinė galėtų didžiuotis, o taip pat būtų pirmoji ir Baltijos šalyse.
Apskaičiuota, kad per vieną dieną e.kontrolės sistemos automobilis gali nuskaityti 8000 valstybinių numerių, tuo tarpu dabar tokiam darbui atlikti reikia 16 kontrolierių“, – pranešime cituojama „Susisiekimo paslaugos“ (JUDU) klientų patirties vadovė Lina Juknevičienė.
E. kontrolei pritaikytas automobilis yra aprūpintas technika, kuri ne tik nuskaito automobilių valstybinius numerius ir patikrina, ar yra atliktas rinkliavos apmokėjimas, bet ir suformuoja pranešimus apie pažeidimą.
Kontrolės maršrutas gali būti parenkamas tiek automatiškai, tiek rankiniu būdu paties dirbančio kontrolieriaus.
Automobilis kartu su visu srautu važiuoja miesto gatvėmis ir nuskaito valstybinius numerius. Važiuojant tuo pačiu maršrutu automobiliai yra nuskaitomi du kartus. Tai leidžia išvengti automobilių, kurie buvo sustoję trumpam įlaipinti ar išlaipinti keleivių, iškrauti prekių. „Automobilis po miestą gali važinėti nepaisydamas oro sąlygų, ant jo stogo sumontuota speciali įranga. Važiuojant įprastu greičiu miesto gatvėmis įranga nuskaito visų automobilių, stovinčių rinkliavos zonose, valstybinius numerius ir perduoda juos į įmonės duomenų bazę.
Joje duomenys apdorojami, palyginami su mokėjimų, išduotų leidimų duomenimis, analizuojami, o nustačius parkavimo pažeidimą – formuojami informaciniai pranešimai kartu su nuotraukomis ir išsiunčiami automobilio savininkui“, – aiškina „CityScanner“ investuotojų komandos narys Marcinas Francas.
Šiuo metu išbandoma sistema leidžia ne tik tikrinti mokėjimus, bet gali kaupti ir analizuoti kitą miestui naudingą informaciją kaip, pavyzdžiui, stovėjimo vietų užimtumą, automobilių srautus mieste, oro taršą ir kt.
Su tokios sistemos diegimu keisis automobilių kontrolės procesas. Ne vien tai, kaip surenkami ir analizuojami duomenys, bet ir vairuotojų informavimas. Svarstomas mišrus kompleksinis informavimo būdas, kai patys vairuotojai galės pasitikrinti duomenų bazėje, o kiti, kurie bus užsiregistravę savitarnos svetainėje, turės galimybę gauti pranešimą el. paštu arba trumpąją SMS žinute.
Vilniuje e. kontrolės bandomieji važiavimai vyks iki gegužės 25 dienos. Po jų bus analizuojama informacija ir teikiamos rekomendacijos atsižvelgiant į Vilniaus infrastruktūrą, miesto poreikius, specifiką bei teisinį šalies reguliavimą.