Jau ne vienerius metus kalbama apie itin ribotą elektrinių automobilių nuvažiuojamą atstumą, kas gali smarkiai paveikti tolimesnį šių transporto priemonių populiarumo augimą.
Nuvažiuojamas atstumas, kartu su įkrovimo laiku, yra dvi jautriausios šių automobilių temos, kurias paliečia kiekvienas, kuris domisi tokio įrenginio įsigijimu. Tačiau kaip dažnai mes įveikiame didesnius nei 300 ar 400 kilometrų atstumus? Ar mums išties reikia kuo didesnio nuvažiuojamo atstumo? Tyrimai atskleidžia priešingai.
Įvairūs tyrimai jau ne kartą įrodė, kad didžioji dalis mūsų kelionių patenka į įprasto elektrinio automobilio diapazoną. Dar 2016 metais atliktas MIT tyrimas nurodė, kad tuometiniai elektromobiliai galėjo patenkinti maždaug 90 proc. vairuotojų poreikių. Reikėtų nepamiršti, kad tuomet tokios transporto priemonės galėjo pasiūlyti kiek daugiau nei 300 kilometrų įveikiamą atstumą su pilnu įkrovimu.
Įdomu ir tai, jog amerikiečių atliktas tyrimas atskleidžia ir dar įdomesnių detalių. Merilendo valstijos transporto priemonių institutas atliko analizę, kuri leido išsiaiškinti tai, jog 2021 metais net 52 proc. visų kelionių JAV regione buvo ne ilgesnės nei 5 kilometrai. Apie 28 proc. kelionių atstumas siekė maždaug 1,5 kilometro. Ilgesnės nei 80 kilometrų kelionės sudarė vos 2 proc.
Kelionė buvo apibrėžiama kaip judėjimas, apimantis ilgesnį nei 10 minučių buvimą toli nuo namų. Kelionės apėmė vairavimą, geležinkelį, tranzitą ir keliones lėktuvu. Akivaizdu, kad vairuotojų naudojimo atvejai skiriasi – žinoma, yra ir tokių vairuotojų, kurie reguliariai leidžiasi į ilgas keliones. Tačiau šio tyrimo rezultatai rodo, kad tai labai mažas JAV vairuotojų pogrupis, kas leidžia daryti prielaidą, kad panaši situacija turėtų būti ir Europoje, įskaitant Lietuvą.
Tai reiškia, kad daugumai automobilių pirkėjų dabartinių elektromobilių galimybės turėtų būti pakankamos.