Australijos kalnakasybos įmonė paskelbė apie pirmąjį pasaulyje „begalinės energijos traukinį“, kuris naudos elektros ir gravitacinę energiją. Šiuo žingsniu siekiama nulinės emisijos – tai sudėtinga užduotis įmonei, gabenančiai didžiulius kiekius geležies rūdos.
Bet kaip gali egzistuoti traukinys su begaline energija? Traukinys, riedėdamas į kalną, bus maitinamas elektros energija iš baterijų, o nuokalnės nuolydis yra pakankamas, kad akumuliatorius būtų pakankamai įkrautas, jog galėtų grįžti atgal.
O kaip su nuostoliais? Viskas apgalvota.
Gravitacinė energija įkrauna akumuliatorių, kai jis yra pakrautas 34 404 tonų geležies rūdos ir rieda į kalną, o traukinį ištuštinus ir tapus žymiai lengvesniu, jis galės lengvai grįžti į pradinę vietą su ta energija, kuri buvo sukaupta leidžiantis žemyn.
„Begalinės energijos traukinys“ gali būti efektyviausias pasaulyje akumuliatorinis elektrinis lokomotyvas. Dėl elektros energijos regeneravimo nuokalnėse apkrautose atkarpose nebereikės įrengti atsinaujinančios energijos gamybos ir įkrovimo infrastruktūros, todėl tai bus efektyvus sprendimas dyzelino ir išmetamųjų teršalų pašalinimui iš mūsų geležinkelių veiklos“, – sakė „Fortescue“ generalinė direktorė Elizabeth Gaines.
„Fortescue“, kaip ketvirta pagal dydį geležies rūdos įmonė Australijoje, praėjusiais finansiniais metais sunaudojo 82 milijonus litrų dyzelino ir mano, kad naujoji technologija gali sumažinti išmetamų teršalų kiekį.