Automobilininkų pavasario pradžią tradiciškai pranašauja „Europos metų automobilio“ rinkimų finalas. Daugiau nei penkis dešimtmečius rengiamame konkurse šiemet pergalę išplėšė Pietų Korėjos automobilių gamintojo kūrinys – elektrinis „Kia EV6“, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Gamintojo nuotr.
Geriausiu Senojo žemyno metų automobiliu elektrinę transporto priemonę, pasižyminčią gausybe pažangių technologijų ir naujoviškų sprendimų, įvardijo nepriklausoma 59 automobilių žurnalistų komisija, sudaryta iš 22 Europos valstybėms atstovaujančių narių. Iš septynių konkurso finalininkų ypatingai vertinamą titulą „Kia EV6“ skyrusi komisija pabrėžė išskirtinai ilgą jo privalumų sąrašą.
Pirmą kartą trumpajame rinkimų finalininkų sąraše iš septynių kandidatų į garbingą apdovanojimą net šeši modeliai buvo varomi ne vidaus degimo, o elektros varikliais.
Lemiamame etape „Kia EV6“ nugalėjo šiuos „Europos metų automobilio 2022“ rinkimų finalininkus: „Cupra Born“, „Hyundai Ioniq 5“, „Peugeot 308“, „Škoda Enyaq iV“, „Ford Mustang Mach-E“ ir „Renault Megane E-Tech“.
Įvertino ir dizainą, ir galimybes
Norėdami išsaugoti geriausias automobilio savybes, „Kia“ inžinieriai nusprendė elektros variklius montuoti tose vietose, kur jie įprastai būna vidaus degimo jėgaines turinčiose transporto priemonėse. Tai prisidėjo prie tolygaus svorio paskirstymo ir didesnio automobilio stabilumo kelyje. Priklausomai nuo pasirinkimo, elektrinis krosoveris gali būti varomas dviem arba visais keturiais ratais.
Būtent tokias savybes, taip pat ir galimybę viena įkrova nuvažiuoti iki 500 km atstumą, ypač sparčiojo įkrovimo technologiją, leidžiančią elektromobilio bateriją papildyti iki 800 V galia, įvertino ir kompetentinga automobilių žurnalistų iš visos Europos komisija. Prisijungus prie atitinkamos galios įkrovimo stotelės, šio elektromobilio bateriją nuo 10 iki 80 proc. galima įkrauti vos per 18 minučių.
Atskiro pažymėjimo nusipelnė ir „Kia EV6“ įdiegta technologija, leidžianti elektromobilio baterijose esančią energiją išnaudoti ir kitiems elektriniams daiktams įkrauti: nesvarbu, ar tai kitas elektromobilis, ar, pavyzdžiui, elektrinė žoliapjovė. Anot „Europos metų automobilio rinkimų“ komisijos, tokie sprendimai leidžia į šiuolaikinių elektromobilių galimybes pažvelgti naujomis akimis.
Pro komisijos narių akis neprasprūdo ir tokios technologinės naujovės, kaip antai papildytosios realybės funkciją turinti navigacijos įranga, kurios projekcinis ekranas nuorodas vairuotojui pateikia tiesiai ant kelio. Panašias galimybes turinčios sistemos kol kas diegiamos tik į „premium“ segmento modelius. Be to, automobilį galima valdyti išmaniuoju rakteliu ir, pavyzdžiui, įvairuoti į itin ankštą stovėjimo vietą ar iš jos išvairuoti.