Privačios lietuvių įmonės „Ostara“ kuriamas hibridinis elektrinis-dyzelinis visureigis „Krampus“ pasiekė dar vieną svarbų etapą. Sėkmingai užbaigus „Krampus Mk1“ hibridinės pavaros konstravimą, transporto priemonė toliau vystoma nuotoliniu valdymo ir autonominio vairavimo kryptimi.
Nuotolinio belaidžio transporto priemonės valdymo funkcija jau baigta, įdiegta ir išbandyta – ir kūrėjų teigimu, tai yra dar vienas žingsnis link visiškai autonominio važiavimo bekele: „Krampus Mk1“ tampa elektromechanine transporto priemone, veikiančia beveik savarankiškai.
„Autonominis vairavimas palengvins operatoriaus darbą. „Krampus“ galės nuvažiuoti ten, kur žmogui važiuoti pernelyg pavojinga, ir atlikti darbus, kurių žmogus tokiomis aplinkybėmis negalėtų atlikti – arba tokių darbų kaina būtų pernelyg didelė“, – sako projekto vadovas Darius Antanaitis.
„Krampus Mk1“ yra hibridinis elektrinis-dyzelinis visureigis, skirtas specialiosioms, karinėms, kalnakasybos ar aplinkosaugos tarnyboms. Jis gali būti varomas beveik bet kokio tipo dyzeliniais degalais ir yra projektuojamas taip, kad vienu baterijos įkrovimu galėtų nuvažiuoti 200 kilometrų tyliuoju elektriniu režimu, važiuodamas 60 km/h greičiu.
Visureigis yra pritaikytas eksploatuoti atšiauriomis sąlygomis – aukštoje ir žemoje temperatūroje, aukšto slėgio ir (arba) mažo deguonies kiekio aplinkoje ir bekelėje.