„Michelin“ nuo 2005 metų vysto beores padangas ir atrodo, kad joms jau atėjo laikas pasirodyti keliuose.
Gamintojo nuotrauka
Beorės padangos iš tikrųjų nėra naujiena. Daug ankstyvųjų automobilių dėvėjo vientisas gumos masės padangas. Jos buvo kietos ir nepatogios, bet pigios, lengvai prižiūrimos ir ilgaamžės. Dabar beores padangas nešioja kai kurios pramoninės mašinos (pavyzdžiui, kai kurie šakiniai krautuvai), elektriniai paspirtukai ir vienas-kitas prototipinis visureigis. Pneumatinės padangos yra pakabos dalis – jos irgi sugeria smūgius, leidžia pamiršti mažesnius kelio nelygumus. Tačiau jas lengva pradurti ar kitaip sugadinti. Kadangi gumos perdirbimas yra pakankamai sudėtingas procesas, sugadintų padangų išmetimas yra nemaloni aplinkosaugos problema.
„Michelin“ beores padangas kuria jau labai ilgą laiką. Jos pasižymi spyruokliuojančia vidine konstrukcija, kuri irgi leis sugerti kelio nelygumus. Tačiau tokios padangos būtų visiškai atsparios vinims ar kitiems aštriems daiktams. Be to, keičiant tą vidine struktūrą galima sukurti standesnes ar minkštesnes padangas. Iš tikrųjų, galima sukurti padangas, kurios tam tikrame diapazone yra minkštos, o toliau – kietos. Bet yra ir daugiau privalumų.
Beorių padangų slėgis visada bus vienodas. Tai yra, žiemą slėgis jose nenukris, o vasarą – nepakils. Be to, tokios padangos niekada nesprogtų, o tai yra ir saugumo klausimas. Vien JAV per metus įvyksta 78 tūkstančiai avarijų, kurias sukelia padangų sprogimai.
Tai kodėl „Michelin“ šių padangų neišleido anksčiau? Na, sukurti beores padangas, kurios gerai sugertų smūgius ir tiktų įvairiems automobiliams, nėra lengva. Be to, jų gamybos technologijos yra visiškai kitokios, todėl jos yra tiesiog per brangios. Ar bent jau buvo.
„Michelin“ prezidentas Šiaurės Amerikoje Alexis Garcinas CNN atskleidė, kad kitos kartos „Chevrolet Bolt“ po 3-5 metų pasirodys su beorėmis padangomis. Tiesa, tas elektromobilis galbūt bus vadinamas kitaip, bet esmė lieka ta pati – beorės padangos atkeliauja į rinką. Ir ne šiaip sau – „Bolt“ yra vienas iš populiaresnių elektromobilių.
Dėl didesnio svorio, stipresnio sukimo momento ir aukštesnio prioriteto ekonomijai, elektromobiliams teks kurti specializuotas padangas. Tai kodėl jos neturėtų būti beorės? Ilgalaikėje perspektyvoje tai bus aplinkai draugiškesnis ir ekonomiškesnis sprendimas.