„Nissan“ pristatys visiškai elektrinį savo mažojo „Micra“ automobilio įpėdinį, kuris bus pagrįstas nauja elektromobilių platforma. Naujoji platforma bus naudojama ir būsimajame „Renault 5“ modelyje. Naująjį „Micra“ elektromobilį suprojektuos „Nissan“, jį sukonstruos aljanso partnerė „Renault“, kuri jį ir pagamins „Renault ElectriCity“ gamyklų tinkle, įsikūrusiame Douai mieste, Prancūzijoje.
Naujasis akumuliatorinis elektrinis hečbekas naudos naują „Renault-Nissan“ aljanso „CMF-BEV“ platformą, apie kurią aljanso vadovai paskelbė ketvirtadienį, kai pristatė bendrą 23 mlrd. eurų (26 mlrd. USD) kompanijų elektrifikavimo planą. „Nissan“ teigė, kad elektrinė „Micra“ atitiks automobilių su vidaus degimo varikliais kainą.
„Tai vienas konkurencingiausių segmentų Europoje, – pristatymo metu sakė „Nissan“ COO (vyriausiasis operacijų vykdytojas) Ashwani Gupta. – Norėdami turėti elektromobilį šiame segmente, turite būti konkurencingi našumo ir kainos atžvilgiais. „CMF-BEV“ bus labai konkurencinga automobilių platforma. Minėtoji platforma turi daugiau nei 60 procentų dalių, „paimtų“ iš „CMF-B“ vidaus degimo variklio automobilių platformos, naudojamos jungtinio „Nissan-Renault“ aljanso įvairiuose automobiliuose, tokiuose kaip „Renault Clio“ ir „Nissan Juke“.
„Renault“ generalinis direktorius Luca de Me teigė, kad naujoji automobilių platforma skirta transporto priemonėms kurių ilgis yra nuo 3900 mm iki 4200 mm, platformoje bus pakankamai vietos elektromobilio akumuliatoriui, kurio talpa šiek tiek didesnė nei 50 kilovatvalandžių, taip naujosios platformos pagrindu kurtais elektromobiliais bus galima nuvažiuoti iki 400 km. atstumą.
Jis elektromobilių platformą apibūdino kaip „esminį situacijos keitėją“, leidžiantį sumažinti išlaidas, kurios, jo teigimu, buvo 33 procentais mažesnės nei mažų automobilių platformos „Renault Zoe“. „Tai geriausia kompaktiškų elektromobilių platforma pasaulyje“, – sakė jis.
„CMF-BEV“ platformą naudos „Renault“, „Nissan“, „Dacia“ ir „Alpine“ prekiniai ženklai, o jos pagrindu ateityje bus pagaminama daugiau nei 250 000 automobilių per metus, tokia informacija pateikta naujosios platformos pristatyme panaudotoje skaidrėje. Palyginti mažas automobilių skaičius rodo, kad „CMF-BEV“ bus naudojama tik Europos rinkoje.
Pirmasis automobilis, kuriame bus naudojama „CMF-BEV“ platforma, bus pristatytas 2024 m., tačiau naujosios platformos pristatyme dalyvavę „Renault – Nissan“ vadovai nesakė, į kurį automobilį bus integruota ši naujovė. Įdomu ir tai, jog „Renault“ anksčiau teigė, kad kompanijos retro stiliaus „Renault 5“ bus pristatytas 2023 m., tačiau ketvirtadienį paskelbtame pranešime teigiama, kad automobilio pristatymo data buvo atidėta.
Remiantis „JATO Dynamics“ duomenimis, pastaraisiais metais „Nissan“ pastebėjo negerą tendenciją: kompanijos modelio „Micra“ paklausa sumažėjo, o mažojo hečbeko pardavimai pernai Europoje smuko 9 procentais (iki 34 847 parduotų vienetų). „Micra“ šiuo metu gaminama „Renault“ gamykloje Flinse, Prancūzijoje. Dabartinė „Micra“ versija pradėta gaminti 2017 m., kai „Renault“ prognozavo, kad per metus bus surenkama apie 132 tūkst. automobilių.