Baterijomis varomos transporto priemonės tapo tikru vilties spinduliu automobilių pramonei, kurios veiklą apsunkino pandemijos sukelti gamybos ribojimai bei lustų tiekimo problemos. Pagaliau paaiškėjo ir populiariausias praėjusį metų modelis, o juo tapo „Tesla Model 3“, kuris sulaukė didžiulio pirkėjų dėmesio.
„Tesla Model 3“ dėl geriausiai parduodamo elektromobilio Europoje titulo konkuravo ir nurungė „Renault Zoe“. „Model 3“ taip pat aplenkė kai kuriuos „Senojo žemyno“ regione tradiciškai populiarius modelius, tokius kaip „VW Tiguan“ ir „Peugeot 3008“ visureigius. „Model 3“ 2021 metais užėmė 17 vietą jungtiniame visų geriausiai parduodamų Europos automobilių reitinge, palyginti su 41 vieta, užimta metais anksčiau, duomenis pateikė analitikos įmonė „JATO Dynamics“.
Europoje „Model 3“ fiksavo užtikrintą populiarumo augimą, priešingai nei tradiciniai europietiški automobiliai, tokie kaip „VW Golf“, pastarasis modelis užfiksavo didžiausią užimamos rinkos dalies (pagal pardavimų apimtis) sumažėjimą, tačiau vis dar išlaikė savo ilgalaikę vietą kaip geriausiai parduodamas automobilis Europoje.
Rugsėjo mėnesį „Model 3“ buvo pirmasis visiškai elektrinis automobilis, kuris tapo perkamiausiu mėnesio automobiliu Europoje, „Tesla“ elektromobilis tada aplenkė „Golf“ ir kitus įprastus populiariausius automobilių su vidaus degimo varikliais modelius. Visiškai elektrinis kompaktiškas hečbekas „VW ID3“, pristatytas 2020 m., nesugebėjo pakartoti „Tesla“ sėkmės ir užėmė vos 53 vietą reitinge.
Bendroji automobilių pardavimų rinka 2021 m. „susitraukė“ iki 11,8 mln. transporto priemonių, o tai yra žemiausias lygis nuo 1985 m. „Viena po kitos sekusios krizės neigiamai paveikė paklausą ir automobilių registracijas rinkoje, – sakė „JATO Dynamics“ analitikas Felipe Munoz. – Besitęsiantis COVID-19 pandemijos neapibrėžtumas ir užsitęsęs puslaidininkių trūkumas automobilių pramonės sektoriuje sukėlė tikrą audrą“.
Automobilių gamintojai, įskaitant VW ir „Stellantis“, išleidžia milijardus, kad pristatytų įvairius įkraunamų hibridinių ir baterijomis varomų automobilių modelius, o vartotojai reaguoja į dosnias subsidijas, padedančias sumažinti transporto priemonių išmetamų teršalų kiekį. „JATO“ tikisi, kad 2022 metais elektrifikuotų automobilių bus daugiau nei dyzelinių.
Besikeičiančioje rinkoje atsiranda naujų varžovų. 2021 m. „Hyundai“ ir „Kia“ padidino savo užimamos rinkos dalį Europoje beveik dviem procentiniais punktais iki 8,6 procento. Pietų Korėjos automobilių prekiniai ženklai, pasak „JATO“, tokius puikius rezultatus pasiekė dėl plataus savo visureigių ir elektrinių automobilių modelių asortimento.