Elektromobilių bumas įgauna vis didesnį pagreitį, tačiau tikrai ne visi sutinku su nuomone, jog tai yra geriausia alternatyva vidaus degimo varikliams. Apie tai prakalbo ir „Stellantis“ vadovas Carlosas Tavaresas.
Vienos didžiausių automobilių bendrovių pasaulyje vadovas yra gerai žinomas kaip elektromobilių skeptikas, o tai jis įrodė ir dar kartą. Dar praėjusį mėnesį C.Tavaresas išreiškė priekaištus dėl gamintojų patiriamų išlaidų pereinant prie elektrinių sprendimų, o dabar išsakė ir savo poziciją dėl pasirinktos krypties.
Paskutiniame savo interviu, „Stellantis“ vadovas pareiškė, kad spartus vidaus degimo variklių naudojimo atsisakymas yra politinis sprendimas, kuris susijęs su aplinkos ir socialinėmis rizikomis, tačiau elektriniai automobiliai nėra sprendimas, kurį pasirinko pati pramonė. C.Tavareso teigimu, sumažinti CO2 emisiją greičiau ir pigiau galima skiriant daugiau dėmesio hibridiniams automobiliams.
„Atsižvelgiant į dabartinį Europos energijos derinį, elektromobilis turi įveikti 70 tūkst. kilometrų tam, kad pavyktų kompensuoti akumuliatoriaus gamyboje naudojamos anglies pėdsakus ir pavyktų pasivyti nedidelį hibridinį automobilį, kuris dar ir kainuoja perpus pigiau nei EV“, – teigė jis.
Akivaizdu, kad „Stellantis“ vadas nėra itin patenkintas vykstančiu elektrifikacijos procesu, o daugiausiai nepasitenkinimo jis kelia dėl itin spartaus elektromobilių progreso. Skeptikų teigimu, toks C.Tavareso nepasitenkinimas gali būti susijęs su jo valdomos bendrovės siekiu pasivyti kitus gamintojus, kurie sugebėjo šiame visame procese pabėgti gerokai į priekį.
Kaip bebūtų, kompanija žada skirti daugiau nei 30 mlrd. eurų į elektrifikacijos procesą bei programinės įrangos kūrimą dar iki 2025 metų. Šiai dienai sunku nuspėti kaip šiame segmente seksis „Stellantis“, o geriausias to atsakymas – laikas.
Priminsime, jog „Stellantis“ kompanija buvo suformuota 2021 metais, kuomet susijungė „Fiat Chrysler Automobiles“ ir prancūzų „PSA Group“. Naujai suformuotai bendrovei priklauso tokie prekiniai ženklai kaip „Fiat, Opel, Peugeot“, „Ram“, „Citroen“, „Alfa Romeo“ ir daugelis kitų. Kompanijoje dirba daugiau nei 300 tūkst. darbuotojų.