Kietojo būvio baterijos kada nors stipriai pakeis elektromobilių pramonę. Mūsų elektromobiliai bus įkraunami greičiau, tarp įkrovimų nuvažiuos toliau ir tarnaus ilgiau.
„Toyota“ elektrinių konceptų grupė
© Noriaki Mitsuhashi/N-RAK Photo Agency | Gamintojo nuotrauka
„Toyota“ yra vienas iš tų gamintojų, kurie ruošia kietojo būvio baterijas. Tačiau vyriausiasis „Toyota“ mokslininkas Gillas Prattas interviu „Autoline“ teigė, kad kietojo būvio baterijos pirmiausia bus montuojamos ne į visiškai elektrinius, o į hibridinius automobilius. Tiesa, jis neatskleidė konkretaus modelio, bet patikino, kad kietojo būvio baterijų projektas nevėluoja.
Kietojo būvio baterijos, dar žinomos kaip kieto elektrolito baterijos, yra geresnės visomis prasmėmis išskyrus kainą. Tačiau kaina turėtų nukristi labai greitai vos tik ši technologija bus įtvirtinta. Tai kodėl „Toyota“ savo kietojo būvio baterijų nenaudos kokybiškai elektromobilių sektoriaus atakai?
Pasirodo, kaina ir yra priežastis. Hibridiniai automobiliai turi mažesnes baterijas, todėl jų kaina sudaro mažesnę bendros kainos dalį. Kitaip tariant, hibridinis automobilis su kietojo būvio baterija dar būtų įperkamas, elektromobilis – nelabai.
Šiuo metu kuriamos kietojo būvio baterijos yra 7-8 kartus brangesnės už įprastus ličio jonų elementus. Manoma, kad kaina iki 2025-ųjų nenukris tiek, kad jos taptų pagrindiniu elektromobilių energijos saugojimo būdų. Tiesą sakant, greičiausiai kietojo būvio baterijos elektromobiliuose pasklis tik 2030-aisiais ar šiek tiek vėliau. Ir net neaišku, ar „Toyota“ šį proveržį pasieks pirmoji. Didžiausias japonų automobilių gamintojas iki šiol skeptiškai žiūrėjo į elektromobilius ir neskubėjo jų vystyti.