Korėjos automobilių gamybos koncernas „Hyundai“ pernai parodė neįtikėtiną postūmį elektrinio mobilumo link, ypač pristatydama futuristišką ir daugelį sužavėjusį „IONIQ 5“ elektromobilį. Tačiau panašu, kad įmonė nesistengs apsiriboti vien automobilių gamyba – „Hyundai“ sukūrė oro valytuvą panaudodama kai kurias „IONIQ 5“ automobilio dalis. Neseniai oficialiai paskelbtame vaizdo įraše rodoma inžinierių komanda, ardanti testinį transporto priemonės modelį ir iš jo dalių surinkinėjanti naują įrenginį.
Prototipinis „IONIQ 5“ modelis buvo sukurtas tam, kad kompanija galėtų atlikti begalę testų, reikalingų automobilio paleidimui į prekybą – aerodinamikos testai oro tunelyje, „AVAS“ reguliaciniai bandymai ir daugybė kitų. Pernai atlikusi visus reikalingus bandymus ir galiausiai paleidusi gaminį į masinę produkciją įmonė nusprendė ne „išmesti“ prototipą, o perdaryti jį į oro valymo įtaisą.
Žinoma, panaudotos buvo ne visos dalys – iš automobilio prototipo surinktame oro valytuve panaudotos filtravimo ir klimato kontrolės sistemos, keletas kėbulo dalių bei kompiuteris su ekranu. Įrenginiui pagražinti taip pat panaudoti galiniai žibintai bei „IONIQ 5“ emblema.
Nors daugelis automobilio dalių ir taip yra nesunkiai perdirbamos, šis „Hyundai“ eksperimentas parodo netiesioginį ir mažiau akivaizdų būdą, kaip elektromobilių komponentai gali būti panaudojami ateityje laikantis tvarumo etikos. Kompanijos teigimu, ši demonstracija yra „žmonijos progreso vizija“.
Kalbant apie patį automobilį, „IONIQ 5“ prekyba buvo pradėta praėjusių metų pavasarį, o pirmieji automobiliai vartotojus pasiekė vos prieš porą mėnesių. Pradinė šio elektromobilio kaina siekia maždaug 35 tūkst. eurų, o modelis su talpiausia 77,4 kWh baterija suteiks apie 480 kilometrų maksimalaus nuvažiuojamo atstumo pilnu įkrovimu.