Seulas ketina dar 2025 metais uždrausti naujų automobilių su vidaus degimo varikliais registraciją. Tačiau Pietų Korėjos automobilių pramonės milžinė „Hyundai“ neketina stabdyti šių variklių vystymo.
„Hyundai Ioniq 5“ © Gamintojo nuotrauka
Žiniasklaida neseniai skelbė, kad „Hyundai“ uždaro savo vidaus degimo variklių kūrimo programą. Tai nereiškia, kad nutraukiama gamyba. Tiesiog vidaus degimo varikliai žymesnių investicijų nesulauks, todėl ir didelių technologinių proveržių šioje srityje daugiau nebus. Ir „Hyundai“ nebūtų pirmoji taip pasielgusi – kai kurie gamintojai nebevysto dyzelių, kiti – praktiškai visų burzgiančių variklių.
Tačiau „Hyundai“ šią informaciją dabar neigia. Kompanija siekia išlaikyti didelį įvairių variklių pasirinkimą. Tame automobilinių jėgainių pakete bus nemažai elektromobilių technologijų, vandenilio kuro elementai ir benzininiai varikliai. „Hyundai“ nepasiliks tik su senaisiais varikliais – bus vystomi nauji. Tik kodėl?
Daugybė šalių jau yra numačiusios vidaus degimo variklių pabaigos datas. Kanada pernai paskelbė, kad automobiliai su vidaus degimo varikliais šalyje nebebus parduodami nuo 2035-ųjų. Panašius ar dar ambicingesnius tikslus yra numačiusios ir Norvegija, Jungtinė Karalystė, Prancūzija, Nyderlandai, Japonija, Kinija, Singapūras ir daug kitų. Dėl to automobilių gamintojai stabdo investicijas į vidaus degimo variklių technologijas, tai ką daro „Hyundai“?
Na, visų pirma, vidaus degimo varikliai į automobilius bus montuojami dar daugiau nei dešimtmetį. Žvelgiant į platesnę globalią perspektyvą, greičiausiai vidaus degimo varikliai niekur nedings dar porą dešimtmečių. Tai kodėl „Hyundai“ turėtų visą tą laiką strigti su senais varikliais? Konkurencija šioje rinkoje mažės, o patogi padėtis Azijoje bus pelninga.
Antra, nors „Hyundai“ nestabdo variklių vystymo, greičiausiai jis lėtės. Didesnis dėmesys bus skiriamas aplinkosauginiam mąstymui tinkančioms technologijoms. Tai yra, bus vystomi mažesni ir taupesni varikliai. Ypač tokie, kokie tinka hibridinėms sistemoms.