Aptakumas elektromobiliams yra daug svarbesnis nei automobiliams su vidaus degimo varikliu. Žmonės nori kiek įmanoma efektyvesnių elektromobilių, kad galėtų jais leistis į tolimas keliones, negalvodami apie įkrovimo stotelių infrastruktūrą. Aptakumas padeda ir siekiant greičio bei tylos salone. Tai gal elektromobilių amžius sugrąžins žemesnius automobilius ir privers atsisakyti krosoverių?
„Mercedes-Benz Vision EQXX“ / Gamintojo nuotrauka
Juoktis iš vadinamųjų miesto visureigių mados yra labai lengva, ypač matant, kaip žmogus atsargiai spraudžia savo tuščią didelį automobilį per siauras senamiesčio gatves. Tačiau žinome, kokie būtų komentarai – skaitytojai piktintųsi, kad iš krosoverių nėra ko juoktis. Ir ne dėl to, kad jie nebūtų objektyviai kvaili ir nereikalingi – tiesiog krosoveriai yra labai populiarūs.
Kodėl? Dalis žmonių klaidingai mano, kad didesnis automobilis yra saugesnis. Kiti džiaugiasi aukštesne vairuotojo pozicija ir vos vos erdvesniu salonu. Kai kurie klaidingai mano, kad didesnis automobilis yra labiau gerbiamas, o mažesnis – kibiras, dėžutė ir skardinė. Nors automobilių žurnalistai, išbandę tūkstančius automobilių, kartoja, kad krosoverių mada yra nuobodi, nedinamiška, nepatogi ir tiesiog nereikalinga, gamintojai prie jos jau prisitaikė ir dabar siūlo ištisas gamas išpūstų ir iškeltų hečbekų. Bet ar elektromobiliams tai tinka?
Nuotraukose – ką tik pristatytas „Mercedes-Benz Vision EQXX“. Tai – ypatingai aptakus koncepcinis elektromobilis, nė iš tolo neprimenantis krosoveriais vadinamų būdų. Jis niekada nepasieks serijinės gamybos, bet jei pasiektų, būtų ekonomiškesnis, dinamiškesnis, tylesnis, patogesnis ir saugesnis. Toks, koks ir turėtų būti elektromobilis?
Lašo forma yra labai aerodinamiškai efektyvi / Gamintojo nuotrauka
„Mercedes-Benz Vision EQXX“ turi beveik 100 kWh bateriją ir išvysto 150 kW galią. Pastarasis rodiklis, jei prototipas virstų serijinės gamybos modeliu, tikrai keistųsi. Tačiau dabar EQXX 100 km sunaudoja mažiau nei 10 kWh energijos. Kaip? Jis yra beprotiškai aptakus – 0,17 koeficientas šioje klasėje būtų beprotiškai geras. Be to, šis prabangiai įrengtas elektromobilis turi tikrus veidrodėlius, kas yra šiek tiek keista. Ir sveria apie 1,7 tonas.
„Autocar“ žurnalistai paklausė „Mercedes-Benz“ Markuso Schäferio, ar elektromobiliai išgelbės mūsų gatves ir akis nuo krosoverių. Schäferis, deja, to pažadėti negalėjo – „pirkėjai myli SUV“. Tiesa, inžinierius iš karto pridūrė ir tai, kad visureigiai ateityje atrodys visiškai kitaip. Tikriausiai ašys bus skirtingo pločio (automobilis siaurės į galą), stogo linija žemės. Tai yra, ateities elektriniai miesto visureigiai vis labiau primins svorio priaugusius ir šiaip sau iškeltus sedanus. Tai pakartojo ir vyriausiasis inžinierius Gordonas Wageneris, kuris nusivildamas paminėjo – „SUV niekada nebus tokie efektyvūs kaip žemesni automobiliai.“
Taigi, pirkėjai nori efektyvių ir ekonomiškų elektromobilių, bet krosoverių nori labiau. Bet tai – toli gražu nėra naujiena. Yra žmonių, kurie nori „Porsche“, bet renkasi ne sportinį automobilį, kokiais „Porsche“ visada garsėjo, o „Cayenne“ ar „Macan“. „Aston Martin“, „Maserati“, „Bentley“, „Lamborghini“, „Rolls-Royce“ – visi šie išskirtinių automobilių gamintojai dabar gamina ne tokius išskirtinius visureigius (na, praktiškai visureigius). Ir ne veltui – tie modeliai praktiškai traukia šias kompanijas iš finansinių sunkumų, nes yra beprotiškai populiarūs. Nes kam reikalingas stilingas GT ar superautomobilis, kai už tą pačią kainą gali įsigyti šį tą iš šunų ėdalo reklamos.
Elektromobiliai ateityje bus vis efektyvesni, bet greičiausiai pigesni tikri automobiliai toje eroje nebus labai dažni. Jų tiesiog neapsimokės gaminti, nes jų kainoje neliks pakankamai vietos pelnui. Be to, gamyklose reikės daugiau vietos krosoveriams.