„Tesla Model 3“ 2021 m. beveik neabejotinai bus geriausiai parduodama visiškai elektra varoma transporto priemonė Europoje. Automobilių rinkoje pastaruoju metu fiksuojamas bendras akumuliatorinių elektrinių transporto priemonių pardavimų augimas. Remiantis JATO Dynamics rinkos tyrėjų duomenimis, lapkričio mėnesį „Model 3“ pardavimai šoktelėjo 84 proc., bendrai Europoje šiemet parduota net 113 397 automobiliai.
Tikėtina, kad „Volkswagen ID3“ kompaktiškas hečbekas, artimiausias „Tesla Model 3“ konkurentas pagal pardavimus, užims 2 vietą Europos rinkoje. „ID3“ pardavimai per pirmuosius 11 mėnesių išaugo 125 procentais, iki 63 109 parduotų automobilių Europoje per 2021 metus.
Perkamiausias 2020 metų elektromobilis „Renault Zoe“ yra 3-ias geriausiai parduodamų Europos elektromobilių sąraše. Per 11 mėnesių parduotas 60 551 „Zoe“ automobilis, t.y. 27 proc. mažiau, nei praėjusiais metais.
„Model 3“ paskutinį kartą Europos elektromobilių pardavimų viršūnėje buvo 2019 metų rugsėjo mėnesį, kompaktiškas sedanas buvo pirmasis pilnai elektra varomas automobilis, kuris per mėnesį tapo perkamiausiu automobiliu Europoje, aplenkdamas įprastus populiariausius automobilius su vidaus degimo varikliais, tokias kaip „VW Golf“ ir „Renault Clio“.
Europos elektromobilių ataskaitos autorius Matthiasas Schmidtas prognozuoja, kad 2021 m. elektromobilių pardavimų rinkos dalis Vakarų Europoje pasieks rekordinius 11 procentų nuo bendro pasaulinių elektromobilių pardavimų skaičiaus. „Skaičiai yra daug didesni, nei prognozuota iš pradžių – iš dalies tokie rezultatai fiksuojami dėl mikroschemų krizės automobilių pramonės sektoriuje“ – „Automotive News Europe“ sakė M. Schmidtas.
M. Schmidtas taip pat teigė, kad automobilių gamintojai skatina parduoti elektromobilius, kad kompanijų produkcijos išmetamo CO2 kiekis neviršytų Europos Sąjungos tikslų. Įmonės rizikuoja neatitikti savo CO2 emisijos reguliacinių tikslų, nes pirmenybę teikia brangiems, didesnės pelno maržos automobiliams su didesne CO2 emisija, to priežastis – puslaidininkių trūkumas.
„Įprastais automobilių sektoriui metais įkraunamomis baterijomis varomų elektromobilių pardavimų apimtys būtų kiek viršijusios 8 proc. bendros automobilių rinkos dalį“, – sakė Schmidtas. Jis taip pat prognozavo, kad „Tesla“ šiais metais bus pirmasis elektromobilių prekės ženklas Vakarų Europoje, pardavęs apie 170 000 automobilių vienetų.
„Tačiau „Volkswagen Group“, kurios prekės ženklai „VW“, „Audi“, „Skoda“, „Porsche“ ir „Cupra“ parduoda visiškai elektra varomus automobilius, bus dominuojanti elektromobilių įmonė Europoje, parduodanti apie 300 000 vienetų, „Tesla“ bus antra, o „Stellantis“ trečia“, – sakė Schmidtas.
Į galutinį „Tesla“ elektromobilių pardavimų skaičių bus įtrauktas ir „Model Y“ visureigis, kuris antrąjį pusmetį padidino automobilių gamintojos pardavimus Europoje dėl importo iš Kinijos. Lapkričio mėnesį „Model Y“ nurungė VW „ID3“ ir „ID4“ pardavimų atžvilgiu.
Schmidto duomenys rodo, kad „Renault-Nissan“ rinkoje spalį nukrito į ketvirtą vietą pagal Europos elektromobilių pardavimą, tačiau minėtasis automobilių gamintojų aljansas mato didelę iš Kinijos importuojamo „Dacia Spring“ – visiškai elektrinio mažo biudžeto hečbeko – paklausą.
„Spring“ lapkričio mėnesį Europoje užfiksavo 5 881 pardavimus, o tai yra didesnis skaičius nei „Model Y“ ar „ID3“ pardavimai, daugiausiai dėl didelės paklausos tokiose rinkose kaip Italija. M. Schmidtas prognozavo, kad „Tesla“ metus baigs turėdama 2 procentų bendrą automobilių rinkos dalį Vakarų Europoje, daugiau nei dvigubai daugiau nei 2020 m (0,9 procento) taip Vakarų Europoje „Tesla“ aplenks „Jaguar Land Rover“.