„Peugeot“ pristatė naują furgoną „e-Expert Hydrogen“, kuris savo darbštumu nenusileis dyzeliniams analogams.
„Peugeot e-Expert Hydrogen“. Gamintojo nuotrauka
Jau pačioje straipsnio pradžioje verta paminėti vandenilio problemą. Nors Žemėje vandenilio tikrai netrūksta, jis niekada nėra grynoje formoje. Tai reiškia, kad jį reikia išskirti iš vandens, o tai kainuoja daug energijos. Energijos, kurią būtų galima panaudoti tiesiogiai įkraunant elektromobilius. Tačiau vandenilis, atrodo, turi savo vietą, nes šį kurą galima lengvai transportuoti, o degalų papildymas kolonėlėje trunka vos kelias minutes.
Tai ypač svarbu komerciniams automobiliams, kuriems laikas yra pinigai. Štai „Peugeot e-Expert Hydrogen“ turi vos 10 kWh bateriją, bet tarp stabtelėjimų vandenilio kolonėlėse galės įveikti 400 km. Šis furgonas pasiekia 130 km/val. greitį ir gali pavežti 1000 kg sveriantį krovinį. „Peugeot e-Expert Hydrogen“ krovinių skyrius nėra mažesnis nei dyzelinės furgono versijos.
Bet „Peugeot e-Expert Hydrogen“ keliuose pasirodys ne vienas. Štai „Citroën ë-Dispatch Hydrogen“:
„Citroën ë-Dispatch Hydrogen“
Jis pasižymės visomis tomis pačiomis savybėmis, kaip ir jo broliai. Įskaitant šį - „Opel Vivaro-e Hydrogen“:
„Opel Vivaro-e Hydrogen“
Viena iš tų gerųjų savybių – sustojimo laikas. Kai elektriniai furgonai įkrovimo stotelėse stovės bent 30-60 minučių, vandeniliniai bus papildyti per 3 minutes. Ir tai – labai svarbu, nes tai – darbiniai automobiliai. Be to, tas vandenilio papildymo laikas nepriklauso nuo aplinkos faktorių. Vandenilio netgi galima atvežti prie furgono, jei to prireikia.
Vandenilį galima gaminti santykinai švariai. Pavyzdžiui, tam galima panaudoti perteklinę atsinaujinančių šaltinių energiją, kuri dabar dažnai yra iššvaistoma. Infrastruktūra kol kas nėra tobula, bet didėjantis vandenilinių automobilių skaičius keliuose turėtų paskatinti investicijas