„Tesla“ siekia sukurti visiškai autonominiu vairavimu pasižyminčią transporto priemonę, kuri galėtų vežioti keleivius į iš anksto jų nustatomas vietas. Kompanija išleido „FSD Beta 10.6“, tačiau ši autonominio vairavimo versija toli gražu nėra tobula.
Remiantis bandomuoju važiavimu „YouTube“ kanale „AI Addict“, ši „Tesla“ autonominio vairavimo versija turi rimtų trūkumų. Per 20 minučių bandomąjį važiavimą bandomoji transporto priemonė susidūrė su daugybe nedidelių problemų. Praėjo kiek laiko, kol „Tesla“ žemėlapis pasirodė šalia vairo esančiame ekrane. Be to, bandymo metu automobilis išvažiavo į viešojo transporto juostą ir vos nepartrenkė pėsčiojo. Maža to, važiuodamas pro greta stovinčius „UPS“ siuntų pristatymo automobilius vairuotojas, norėdamas atgauti „Tesla“ automobilio valdymo kontrolę, susidūrė su trikdžiais.
Paskutiniu bandymo perimti kontrolę atveju, „Tesla“ sistema pradėjo signalizuoti vairuotojui, kad primintų jam apie transporto priemonės valdymo perėmimą. Vaizdo įraše girdime vairuotoją sakant, kad kai jis bandė perimti automobilio valdymą, procesas nebuvo sklandus, trikdžiai pasireiškė iš „Tesla“ sistemos pusės. Taip pat svarbu ir tai, kad jei transporto priemonę reikia stabdyti, ji turėtų reaguoti labai tvarkingai ir tiksliai. Šiuo atveju „Tesla“ autonominio valdymo sistema veikė panašiai į adaptyviąją pastovaus greičio palaikymo sistemą („Cruise control“).
Praėjusį mėnesį „Tesla“ per savaitę inicijavo du automobilių atšaukimus. Pirmasis susijęs su galimu beveik 3000 „Model 3“ ir „Model Y“ automobilių vairo tvirtinimo detalių atsilaisvinimu. Antrasis atšaukimas yra susijęs su „FSD Beta 10.3“ autonominio valdymo sistemos internetiniu atnaujinimu. Yra žmonių, manančių, kad vienintelis būdas patobulinti autonominį automobilių vairavimą - išbandyti jį realiomis eismo sąlygomis. Gruodžio 11 d. „AI Addict“ išleido vaizdo įrašą apie „Beta 10.6.1“ autonominio vairavimo versiją. Vairuotojas įrašo metu su savo „Tesla“ nuvažiavo į Stanfordo greitosios pagalbos skyrių, kad pamatytų, kaip veikia autonominio valdymo funkcija.
Kaip pažymėjo vairuotojas, į „YouTube“ įkeltame įraše, bandymas nebuvo autonominio valdymo sistemos testavimas mažiausiai palankiomis eismo sąlygomis. Visas maršrutas - labai paprasta ir nesudėtinga kelionė, tačiau tai, kad tikslas buvo pasiektas sėkmingai nereiškia, kad „Tesla FSD“ autonominio vairavimo funkcija yra pasiruošusi įveikti sudėtingus maršrutus. Kiek realus yra 100 proc. autonominis automobilio valdymas? Logiška manyti, kad jei „Tesla“ netikėtų, kad automobiliai gali važiuoti patys, be vairuotojų įsikišimo, ji negaištų laiko tobulindama autonominio vairavimo funkcijas. Tačiau yra daug žmonių, manančių, kad 100 proc. savavaldis, be vairuotojo važiavimo metu veikiantis automobilis – nereali svajonė.