Šventiniu laikotarpiu vilniečiai turės išskirtinę progą pasivažinėti išskirtiniu, daugiau nei 24 metrų ilgio, troleibusu, kuris yra net ketvirtadaliu – 6 metrais – ilgesnis už tuos, kurie matomi sostinės gatvėse. 3 dalių „Solaris Trollino 24 Metrostyle“ troleibusas Vilniaus gatvėmis kursuos nuo gruodžio 14 d. iki sausio vidurio. Numatyta, kad troleibusas važiuos vienu populiariausių – 19 maršrutu Pašilaičiai–Konstitucijos pr. – Antakalnis–Saulėtekis.
Keleiviai galės išbandyti, ką reiškia per miestą keliauti troleibusu, kurio ilgis prilygsta „LTG Link“ traukiniui „Pesa 620 M“.
„Prieš porą dienų paskelbėme žinią dėl 2023 m. pradėsiančių kursuoti 50 autonominės ridos troleibusų, šiandien ir vėl turime naujienų – jau kitą savaitę keleiviai galės įvertinti šią, dar kitaip vadinamą – „miesto gyvatėlę“, kuri bus papuošta šventine atributika ir stebins vilniečius visą mėnesį. Įvertinsime, ar tokio tipo troleibusai reikalingi, ar tinkami Vilniaus miestui. Kai kas aišku iškart – ilgesni, taigi ir talpesni troleibusai leistų sumažinti viešojo transporto kiekį, mažiau terštų ir suvartotų mažiau elektros energijos. Artimiausiu metu testuosime numatyto maršruto stotelių įvažas, galines stoteles bei perėjimo iešmų pravažumą“, – teigia UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Darius Aleknavičius.
Daugiau nei pusšimtį sėdimų vietų turintis troleibusas pradės maršrutus naktimis be keleivių, kuomet bus išjungtas kontaktinis tinklas. Iš viso troleibusu galės keliauti 190 keleivių, palyginimui – dabartiniai dviašiai troleibusai talpina nuo 77 iki 111 keleivių.
24 metrų autonominės eigos troleibusas su „Li-Ion“ traukos baterija pasižymi inovatyviais sprendimais: vietoje įprastų išorinių veidrodžių sumontuota „MirrorEye“ sistema, kurią sudaro 2 monitoriai vairuotojo kabinoje. Ši sistema padės vairuotojams geriau įvertinti atstumus kelyje bei sklandžiai apvažiuoti kliūtis. Troleibuso 2 vagonų šarnyriniai sujungimai valdomi elektroniniu būdu – tai padeda užtikrinti komfortiškas keliones.
„Šiuo metu Vilniaus gatvėmis kursuoja 376 nauji autobusai bei troleibusai, o viešojo transporto paslauga, atnaujinus viešojo transporto parką, tampa vis patogesnė ir konkurencingesnė. Tikslas – kad iki 2030 m. Vilniuje kursuotų ne senesnis nei 10 metų transportas, naujas ir elektrinis transportas sudarytų ne mažiau 55 proc., o alternatyviais degalais varomas transportas sudarytų daugiau nei 45 proc. viešojo transporto parko“, – sako Loreta Levulytė-Staškevičienė, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ viešojo transporto organizavimo vadovė.
Naujojo troleibuso bandymas bendrovei „Vilniaus viešasis transportas“ papildomai nieko nekainuos.