Japonijos startuolis „PowerX“ turi didelę ambiciją – paskatinti toliau nuo krantų formuojamų vėjo jėgainių parkų statybas. Kaip ta energija pasieks žmones? Na, tanklaiviais, žinoma.
„Power ARK“ © „PowerX“
Na gerai, „PowerX“ kuriamas laivas „Power ARK“ techniškai nėra tanklaivis. Jo kroviniai nebus skysčiai ar dujos. Šis laivas iš vėjo jėgainių parkų plukdys elektrą. Įprastai jūrinės vėjo jėgainės su sausumos infrastruktūra yra sujungiamos naudojant povandeninius laidynus. Jie kelia savų iššūkių, stipriai ribodami vėjo jėgainių statymo gylį. „GE Haliade-X“, viena didžiausių vėjo jėgainių pasaulyje, galės būti statoma tik 60 metrų gylyje.
Alternatyva egzistuoja – plūduriuojančios vėjo jėgainės nėra mokslinė fantastika. Tačiau jos laidynų problemos neišsprendžia. O štai „Power ARK“ galėtų.
Pirmasis šios šeimos laivas bus 100 metrų ilgio „Power ARK100“. Tai – elektrinis trimaranas, tarp įkrovimų galintis nuplaukti tik 300 km. Dėl visa ko, jame bus ir biodyzelinu varomi varikliai. „Power ARK100“ krovinių skyriuje tilps 100 didelių konteinerinių baterijų, kurių bendra talpa – 220 MWh. „PowerX“ skaičiuoja, kad tokio energijos kiekio turėtų pakakti 22 tūkstančiams japonų namų. Laivo prototipas turėtų būti užbaigtas 2025 metais.
„Power ARK100“ © „PowerX“
„Power ARK“ surinktų jūrinių vėjo jėgainių parkų įkrautas baterijas. Greičiausiai vyktų mainai – įkrautos baterijos būtų pakeičiamos naujomis. Nors šiuo metu projektą supa daug entuziazmo, nes aplink Japoniją yra daug vietos jūrinėms jėgainėms, iššūkių taip pat yra nemažai.
Sukurti laivą, kuris galėtų gabenti ir keisti baterijas, nebus lengva. Be to, reikia patobulinti ir jūrinių vėjo jėgainių parkų infrastruktūrą, kad būtų kur tas baterijas dėti. Galiausiai, kaip ta laivu atgabenta energija bus integruota į elektros tinklus? Visą šią infrastruktūrą reikia paruošti.
Tačiau rezultatas būtų teigiamas. Jūrines vėjo jėgaines būtų galima statyti dar toliau nuo kranto. Be to, jūros dugnas nebūtų žalojamas laidynais.