„Kiekvienas naujas „Peugeot“ modelis, pristatytas klientams Europoje iki 2030 m., bus tik elektra varomas automobilis“, – sako generalinė „Peugeot“ direktorė Linda Jackson, nes šio prekinio ženklo savininkė – „Stellantis“ – ruošiasi perėjimui nuo vidaus degimo variklių.
„Peugeot“ tarptautiniams pirkėjams skirtoje serijoje ir toliau bus vidaus degimo varikliais varomų modelių“, – pridūrė Jackson. – „Pereinant prie naujų („Stellantis“) platformų STLA Small, Medium, Large, iki 2030 m. visi mūsų modeliai Europoje bus elektriniai, – „Automotive News Europe“ sakė „Peugeot“ direktorė. – Tačiau vis tiek turiu užtikrinti, kad mūsų tarptautiniams klientams būtų galimybė įsigyti vidaus degimo varikliais varomus automobilius“.
„Peugeot“ atveju toks sprendimas būtų priimtas penkeriais metais anksčiau nei ES pasiūlys 2035 m. įpareigoti naudoti tik nulinės emisijos automobilius. Daugelis automobilių gamintojų jau gerokai anksčiau paskelbė, kad jų automobiliai Europoje bus varomi tik elektra.
Kiti „Stellantis“ prekės ženklai anksčiau nurodė datas, nuo kada planuoja gaminti tik elektrinius modelius – „DS“ (2026 m.), „Alfa Romeo“ (2027 m.) ir Opel/Vauxhall (2028 m.).
Generalinis „Peugeot“ direktorius Carlosas Tavaresas teigė, kad „Stellantis“ siekia, kad iki 2030 m. daugiau nei 70 procentų kompanijos parduodamų automobilių Europoje ir daugiau nei 40 procentų JAV būtų pagaminti kaip mažai teršalų išmetančios transporto priemonės – ir į elektromobilių, ir į hibridinių automobilių gamybą.
Šio dešimtmečio viduryje „Stellantis“ perkels visus modelius ir jų gamybą į keturias į elektromobilius orientuotas platformas: „STLA Small“, „Medium“, „Large“ ir „Frame“ (sunkvežimių gamybos platforma). Šios platformos sukurtos orientuojantis į visiškai elektrines transporto priemonių pavaras, tačiau rinkose ar segmentuose, kuriuose perėjimo nuo vidaus degimo variklių prie elektromobilių ir hibridų greitis yra lėtesnis, vis dar bus galima pasirinkti „Stellantis“ ir jai priklausančių prekės ženklų vidaus degimo varikliais varomų automobilių variantus.
Dabartinė „Peugeot“ serija yra 70 procentų elektrifikuota, t.y., turinti visiškai elektrinį arba įkraunamo hibrido automobilio modelio variantą. Tai apima populiariausius kasdieninio naudojimo modelius – „2008“ kompaktišką visureigį, „208“ – „mini“ automobilį, „3008“ kompaktišką visureigį ir „308“ modelį, įkraunamas hibridinis ir visiškai elektrinis „308“ pasirodys rinkoje 2023 metais, taip pat visas komercines transporto priemones ir keleivinius furgonus, juos perkant klientams prieinamas elektrifikuotas kompanijos gaminamų keleivinių furgonų variantas. Neelektrifikuoti tik „108“ – „mini“ automobilis, kurio gamyba netrukus bus nutraukta ir „5008“ – vidutinio dydžio visureigis.
„Iki 2024 m. visi automobiliai turės elektrinius arba hibridinius modelių variantus“, teigia Jackson. Kita planuojama didelė „Stellantis“ naujiena – naujos kartos „3008“, kuris bus visiškai gaminamas kaip visiškai elektrinis automobilis. Jo gamyba bus vykdoma „Stellantis“ gamykloje Sochaux mieste, Rytų Prancūzijoje.
„Peugeot“ direktorės Jackson teigimu, apie 20 procentų iš „208“ modelio parduotų automobilių yra visiškai elektriniai, o tai yra daugiau, nei buvo prognozuota iš pradžių (10–15 procentų).
„e-2008“ pardavimai yra šiek tiek mažesni, nei „e-208“, nes jis paprastai yra perkamas kaip pagrindinis automobilis, tokiu atveju klientai dažnai siekia, kad automobiliu, kurį jie pasirenka kaip pagrindinę transporto priemonę, būtų galima nukeliauti didelius atstumus, – sakė Jackson. – Šiuo metu jie bando nuspręsti, ar elektromobilis yra jiems tinkama transporto priemonė“.