Tokį kurą naudojančios raketos gali būti įjungiamos ir išjungiamos, kurą galima ilgai saugoti, jis netoksiškas; varikliai tinkami ir kosmosui ir gynybai, „kur tik naudojamos raketos“.
© „NewRocket“
„NewRocket“ kompanija pristatė naujos kartos raketinius variklius, naudojančius gelinį kurą. Kaip rašo „The Times of Israel“, „PowerGel“ medžiaga pigesnė ir mažiau toksiška, nei aerokosminėje pramonėje naudojami analogai. Svarbiausias „PowerGel“ pranašumas – gebėjimas „įsijungti“ ir „išsijungti“. „NewRocket“ sistema tinka tiek kosminiams laivams, tiek ir gynybos technologijoms.
„Mūsų kuras yra iš paprasto žibalo, į kurį pridėjome naujų medžiagų, pavertusių jį geliu. O paskui dar pridėjome medžiagų, tą gelį paverčiančių didelio efektyvumo, energingu ir hipergoliniu propelentu“, – pareiškė “NewRocket“ generalinis direktorius Ilanas Harelas.„NewRocket“ vadovas neatskleidė tikslių kuro charakteristikų ir panaudotų medžiagų, o tik nurodo sistemos autorių – Izraelio technologijų instituto Technion profesorių Benny Natan. Šią formulę jis sukūrė ir patentavo prieš keletą metų, tačiau kuro realizavimo licenciją suteikė tik „NewRocket“.
„PowerGel“ kuras © „NewRocket“
Kosminiuose laivuose ir raketose naudojamas tradicinis kuras paremtas degiomis medžiagomis. Tai efektyvu, tačiau tik jei paleidimas vienas – kai erdvėlaivis aktyvuoja kurą, jis ima degti ir dega, kol pasibaigia. Tuo tarpu „PowerGel“ veikimą galima sustabdyti. Naudodamos naują kurą, aerokosminės kompanijos galės sutaupyti kuro skyrių sąskaita, tiksliai kontroliuoti skrydžius tarp planetų, o taip pat saugiai grąžinti daugkartinio naudojimo erdvėlaivius.
„Raketose, kuriose nenaudojami valdomi varikliai, jie naudojami, kol baigiasi kuras. Valdomus variklius naudojančios kompanijos naudoja arba itin nuodingą kurą, kurį galima ilgai laikyti, arba kriogeninį kurą, kuris nėra toksiškas, tačiau naudojamas tik trumpai ir negali būti saugomas“, – pridėjo Harelas.
Pasak generalinio direktoriaus, „PowerGel“ lenkia analogus visais parametrais. Negana to, „NewRocket“ atstovai pažymi, kad dabartinės kuro rūšys, naudojamos palydovų iškėlimui, pagrįstos itin toksišku hidrazinu, kuris Europoje netrukus bus uždraustas.
„NewRocket“ dirba su keliomis aerokosminės pramonės korporacijomis kuria variklius ir kuro pavyzdžius, o taip pat žada „labai greitai“ išeiti į rinką. Startuolis jau sulaukė 1 mln.$ investicijų iš britų holdingo „Consensus Business Group“ (CGB), tačiau tiek negana. „NewRocket“ ketina pritraukti dar 6 mln.$ vystymui užbaigti ir pradėti „PowerGel“ gamybą.
hightech.plus