„Mazda“ yra labai įdomus automobilių gamintojas. Kai visi kiti mažino variklius ir prie jų montavo turbokompresorius, „Mazda“ ieškojo kitų išeičių mažinti emisijas ir degalų sąnaudas. Dabar „Mazda3“ hečbeke plaka santykinai didelė 2,0 litrų širdis. O ką jau kalbėti apie rotorinio variklio bandymus. Dabar „Mazda“ ruošiasi ateičiai, kuri, atrodo, bus ne tik elektrinė.
„Mazda MX-30“ elektromobilis. Gamintojo nuotrauka
„Mazda“ prisidėjo prie „Toyota“ buriamos japoniškų automobilių gamintojų komandos, kuri stengsis pailginti vidaus degimo variklių tarnavimo laiką šiame elektrifikacijos amžiuje. Manoma, kad greitas šuolis prie elektromobilių gali stipriai apsunkinti vairuotojų gyvenimą ir elektros tinklų darbą. Be to, yra ekspertų, kurie abejoja ir nauda aplinkai – kam išmesti tai, kas veikia?
„Mazda“ tyrimų Europoje direktorius Christianas Schultzeas „Autocar Business“ seminare paminėjo, kokią automobilių ateitį kompanija įsivaizduoja. „Mazda“, žinoma, kuria elektromobilius – tokius, kaip viršuje matomas „MX-30“. Tačiau tuo pačiu žvalgosi ir į sintetinius degalus. „Dviejų kelių sekimas padės greičiau pasiekti neutralumą klimato atžvilgiu“, sakė Schultzeas.
Jo teigimu, tiek elektromobiliai, tiek sintetiniai degalai turi savo trūkumų. Pavyzdžiui, vidaus degimo varikliai niekada nebus tokie tylūs kaip elektromobiliai. Tačiau ilgose kelionėse benzininis automobilis yra žymiai praktiškesnis. Taigi, „Mazda“ mano, kad artimiausioje ateityje mums reikia abiejų.
Be to, negalima pamiršti fakto, kad daug žmonių tiesiog naudos vidaus degimo variklius, nebent jie bus visiškai uždrausti. Juk ir dabar daug kelyje matomų automobilių nėra labai ekonomiški, praktiški ar greiti – žmonės juos vairuoja tik dėl to, kad jiems patinka tokios transporto priemonės.
Automobilių pramonės konsultavimo įmonės SCE atstovas Steveas Sapfordas pabrėžė, kad sintetiniai degalai nepanaikins elektromobilių būtinybės. Jie tiesiog padės naudoti dabartinius automobilius šiek tiek ilgiau. Nes kam išmesti gerą, veikiantį daiktą? Be to, Sapfordas pabrėžė, kad kova su vidaus degimo varikliais tiesiog yra netikslinga – juk priešas yra ne jie, o iškastiniai degalai.
Sintetiniu benzinu domisi ne vienas automobilių gamintojas. „Porsche“ norėtų jų pagalba išsaugoti 911 unikalumą, „McLaren“ irgi norėtų ir toliau girdėti variklių griausmą, o Formulė 1 ateityje planuoja naudoti tik aplinkai draugiškus degalus, bet vidaus degimo variklių neatsisakys.
Schultze teigia, kad sintetiniai degalai savo kaina su įprastu kuru pradės varžytis jau 2030 metais. Tiesa, jis teigia, kad ši sritis turėtų būti subsidijuojama panašiai kaip elektromobiliai. Jei tikslas yra taršos mažinimas, kova su dabar populiariais vidaus degimo variklius turinčiais automobiliais yra bereikšmė.