Elektromobilių baterijos sensta ir su laiku praranda savo galimybes. Vairuotojai tai mato – naudotas elektromobilis tarp įkrovimų nuvažiuoja mažiau nei naujas. Tačiau kai šis vairuotojas pastebėjo, kad jo „Volkswagen ID.3“ per metus prarado net 8 % talpos, daug kas tuo suabejojo – juk tai labai daug!
„Volkswagen ID.3“. Gamintojo nuotrauka
„Youtube“ kanale „Battery Life“ skelbta apie įdomų „Volkswagen ID.3“ bandymą. Elektromobilių entuziastas įsigijo „ID.3“ hečbeką ir jį naudojo metus. Po to atliko bandymą važiuodamas 90 km/val. greičiu ir apytiksliai apskaičiavo, kiek baterijos talpos per tuos pirmuosius metus buvo prarasta. Jo skaičiavimai rodė, kad „ID.3“ seno labai greitai – per metus dingo net 7,5 % originalios baterijos talpos!
Ir tai yra išties daug. Jei elektromobilio baterija ir toliau sentų tokių greičiau, automobilis vos po kelių metų taptų nepraktiškas. Be to, tai yra bloga žinia tiems, kurie svajoja po kelių metų įsigyti naudotą „ID.3“ ar kitą „Volkswagen“ elektromobilį. Tačiau nemažai komentarų teigė, kad nereikėtų pasitikėti tokiais skaičiavimais – juk mėgėjiškame bandyme aplinkos sąlygos nebuvo kontroliuojamos.
Tačiau dabar tai – oficialūs rezultatai. „Volkswagen“ techninio aptarnavimo centras patikrino elektromobilį ir pažymėjo, kad likusi jo baterijos talpa – 92 %. Taigi, tie skaičiavimai buvo teisingi ir elektromobilis iš tikrųjų sensta labai greitai. Tragedija? Na, ne visai.
Ši istorija rodo ne tai, kad elektromobiliai labai greitai sensta. O tai, kad elektromobilis gali labai greitai senti, jei jo vairuotojas nėra labai atsargus.
Per tuos pirmuosius metus šis „Volkswagen ID.3“ įveikė net 22644 kilometrus. 15 tūkstančių kilometrų elektromobilis nuvažiavo per pirmuosius tris mėnesius. Tuo metu jis buvo įkraunamas tik greitojo įkrovimo stotelėse (100 kW) ir buvo įkraunamas iki 90 %. Be to, savininkas jį dažnai iškraudavo iki žemiau nei 10 % ribos.
Tokie įkrovimo ciklai labai sekina automobilio bateriją. Jei norite, kad jūsų elektromobilio baterija tarnautų ilgai, įkraukite ją lėtesnėse stotelėse (pavyzdžiui, per naktį namie) iki 80 %. Taip pat svarbu ilgam nepalikti pilnai įkrauto ar pilnai iškrauto elektromobilio. Galiausiai, didžiausi baterijos praradimai stebimi kai ji yra nauja – vėliau ta degradacijos kreivė tampa plokštesne.