„Tesla“ automobiliai kiekvienos kelionės metu renka duomenis. Dalis jų pasitarnauja vystant autopilotą, dalis gali praversti bandant nustatyti avarijų aplinkybes. Tačiau tyrėjai pasiekia ne visą informaciją.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Nyderlandų vyriausybė teigia, kad jos laboratorija sugebėjo įsilaužti į „Tesla“ informacijos rinkimo sistemą ir iš jos išgauti daugiau duomenų. Įprastai, „Tesla“ bendradarbiauja tiriant nelaimes, bet pateikia tik tuos duomenis, kurių vyriausybinės institucijos prašo. O jos, pasirodo, nežino, ko prašyti, nes nežino, kokius duomenis „Tesla“ automobiliai turi. Taigi, Nyderlandų Teisingumo ir saugumo ministerijos laboratorija pasiknaisiojo „Tesla“ automobilio programinėje įrangoje ir ten rado labai daug duomenų, kurie padėtų vykdant įvairius ikiteisminius tyrimus.
„Tesla“ automobiliai renka įvairius duomenis – kelionės greitį, pedalų ir vairo padėtį, autopiloto naudojimą. Žinoma, visa sistema yra „Tesla“ intelektinė nuosavybė, kurią automobilių kompanija labai saugo. Taigi, laboratorija turėjo neblogai pasiknaisioti programinėje įrangoje, kad gautų prieigą prie duomenų, kurių „Tesla“ neprašyta nedalina. Tyrėjai pastebėjo, kad „Tesla“ renka daugiau duomenų nei buvo manoma anksčiau.
Tai – dalis tyrimo, kuriuo bandoma nustatyti, kas kaltas dėl vienos avarijos, į kurią pateko „Tesla“ automobilis su įjungtu autopilotu. Tyrėjams pavyko nustatyti, kad vairuotojas sureagavo į iškilusią grėsmę, bet elektromobilis vis tiek rėžėsi į prieš jį važiuojantį automobilį, nes tiesiog važiavo per arti. Žinoma, saugus atstumas yra vairuotojo atsakomybė, bet galbūt ir autopilotas turėtų būti patobulintas?
Tokie tyrimai ir galimybės ateityje bus dar svarbesni, nes vis daugiau automobilių keliuose turės autopilotus. Nyderlandų pareigūnai teigia, kad ta pati metodika padės prasibrauti ir į kitų gamintojų automobilių saugomus duomenis.