Komiksų personažas Betmenas, dažnai vadinamas tamsiuoju riteriu, „Volkswagen“ gamykloje tikriausiai neturėtų ką veikti. Tačiau „Volkswagen“ sukūrė šį tą panašiu pavadinimu – kam skirtas įrankis „BattMan“?
„BattMan“. „Volkswagen“ nuotrauka
„Volkswagen“, atrodo, turi humoro jausmą – „BattMan“ pavadinimas, aišku, yra žodžių žaismas. Tačiau kartu tai – ir labai naudinga sistema, kurios analogus turės visos elektromobilių gamyklos.
„BattMan“ („Battery Monitoring Analysis Necessity“) – tai Briuselyje sukurta sistema, leidžianti greitai išanalizuoti baterijos būklę. Kai elektromobilis pasiekia savo naudingo tarnavimo laiko pabaigą, jį reikia perdirbti. Ta pabaiga gali būti neplanuota – avarija. Arba gali susidėvėti kiti automobilio mazgai, įskaitant variklius ir bateriją. Kaip žinoti, kada baterija apskritai virto atliekomis, o kada ją dar galima kaip nors panaudoti? Na na na na „BattMan“!
Prijungtas prie iš elektromobilio pašalintos baterijos „BattMan“ pirmiausia patikrina, ar baterija vis dar gali keistis duomenimis ir atlikti savi-diagnozę. Tuomet tikrinama likutinė baterijos talpa, atskirų celių būklė, izoliacija, skirtingų komponentų įtampa. Visi šie duomenys analizuojami labai efektyviai ir greitai. Galiausiai gaunamas atsakymas – duomenų suvestinė, kuri padeda nuspręsti, ką geriausia daryti su šia baterija.
Ši sistema padės atpažinti baterijas, kurias galima tiesiog perkelti į kitus elektromobilius. Kai jos naudinga talpa elektromobiliui jau bus per maža, ją bus galima panaudoti stacionariems energijos saugojimo sprendimams. Bet jei ir tai nepavyks, bateriją teks perdirbti – kai kuriuos baterijų komponentus galima panaudoti atskirai. „BattMan“ tiesiog yra integruota įrankių ir programinės įrangos sistema, supaprastinanti šį procesą.