Greitai pasirodysiantis prabangus elektrinis sedanas, kurį BMW kuria ant „Neue Klasse EV“ platformos, vis dar naudos tą pačią baterijų technologiją, prie kurios esame įpratę. Tačiau tuomet BMW ketina pereiti prie naujos kartos baterijų.
BMW nuotrauka
BMW šiuo metu intensyviai vysto tyrimus, apie kuriuos garsiai nenori kalbėti, nes kuriamos naujos kartos baterijos kompanijai gali sukurti didžiulį konkurencinį pranašumą. Bavarijos automobilių gamintojas kuria kietojo būvio baterijas – tokias, kurios neturi skysto elektrolito. Tai – savotiškas elektromobilių pasaulio Šventasis Gralis, nes šios baterijos būtų pigesnės, patikimesnės ir pasižymėtų geresnių energijos tankiu.
Panašu, kad BMW šioje programoje yra neblogai pasistūmėjusi. Kompanija negali atsakyti, kada tokias baterijas pamatysime gatvėse važinėjančiuose elektromobiliuose, bet demonstracinis prototipas turėtų būti užbaigtas 2025 metais. Tikėtina, kad bandymai turėtų tęstis apie 1-2 metus, o tuomet, jei viskas gerai, kietojo būvio baterijos galėtų pasiekti ir serijinės gamybos elektromobilius.
Kietojo būvio baterijų privalumais galima pasinaudoti keliais būdais. Galima stipriai padidinti elektromobilio įveikiamą atstumą tarp įkrovimų. Arba galima palikti tą patį įveikiamą atstumą (apie 400 km), bet stipriai sumažinti baterijos dydį, svorį ir kainą. BMW taip pat teigia, kad tokias baterijas lengviau perdirbti, o ir jų gamybos kaštai būtų žymiai žemesni.
Kietojo būvio baterijas kuria ne tik BMW. Jos bet kuriai kompanijai suteiktų didelį konkurencinį pranašumą, todėl jos domina visus elektromobilių gamintojus. Bet BMW visų kiaušinių į vieną krepšį nededa.
Bendradarbiaudama su „Toyota“ BMW taip pat vysto ir vandenilinius automobilius. Be to, nors tyliai vystomos kietojo būvio baterijos, ir įprastos ličio jonų baterijos negali būti pamirštos.