„Renault“ pristatė ypatingą furgoną „Master“. Tai – aplinkos neteršiantis krovininis furgonas, bet net ne jis yra didžiausia naujiena.
Naujiena tai, kad automobilių gamintojai, atrodo, nepasiduoda dėl vandenilio idėjos. Ji nuolat kritikuojama, bet BMW, „Toyota“, „Hyundai“ ir „Renault“, šalia ne vieno startuolio, nepasiduoda. Infrastruktūros praktiškai nėra, vandenilio kuro elementai yra labai brangūs, pardavimai prasti, bet tie, kurie tiki vandenilio ateitimi, kuria vandenilines mašinas.
Vandenilinis „Renault Master“. Gamintojo nuotrauka
„Renault Master Van H2-Tech“ turi 12 kubinių metrų talpos krovinių skyrių. Jis taip pat turi 33 kWh bateriją ir 30 kW vandenilio kuro elementą – to turėtų pakakti 500 km, o po to reikės maždaug 5 minučių stabtelėjimo vandenilio kolonėlėje. Furgone yra keturios 6 kg vandenilio talpos. Ir tai – tik vienas iš kelių „Renault“ ruošiamų prototipų.
„Renault“ šiame projekte bendradarbiauja su turkų vandenilio kompanija „Plug Power“. Kartu jos sukūrė HYVIA, kuri gamins vandenilio stoteles ir tieks kitas paslaugas, skatindama vandenilio infrastruktūros plėtrą Senajame Žemyne. Vandenilio stotelės bus gaminamos Prancūzijoje. „Renault“ dar šiemet imsis vandenilio kuro elementų gamybos.
„Renault“ pristatys dar porą vandenilinių „Master“. 19 kubinių metrų kėbulą turintis „Master Chassis Cab“ tarp vandenilio bakų papildymo galės nuvažiuoti apie 250 km. Tuo tarpu 15 vietų keleiviams turintis „Master Citybus“ tarp sustojimų galės nuvažiuoti 300 km.
Ar šių pastangų pakaks vandeniliniams automobiliams Europoje plėtoti? Na, jei pasistengs visi gamintojai, kodėl gi ne? „Hyundai“ džiaugiasi, kad Europoje jau pardavė daugiau nei tūkstantį vandenilinių NEXO.