„Volvo“ pagamino unikalią mašiną. Ne – savo konstrukcija ir funkcija šis kalnakasybos sunkvežimis nėra išskirtinis. Tačiau jokia kita mašina nebuvo pagaminta iš tokio plieno.
„Volvo“. Gamintojo nuotrauka
„Volvo“ grupės vadovai spalio 13 dieną oficialiai pristatė pirmąją mašiną pasaulyje, pagamintą naudojant švarų plieną. Plienas – yra geležies ir anglies lydinys. Žinoma, moderni metalurgija gali sukurti daug skirtingų plieno rūšių, kurios pasižymi skirtingoms paskirtims būtinomis savybėmis. Tačiau receptas yra pakankamai aiškus – didelis karštis, geležis ir anglis. Tas karštis įprastai išgaunamas deginant anglį ir gamtines dujas. Anglis, kaip galite įsivaizduoti, irgi neatkeliauja iš oro – naudojama akmens anglis. Taigi, plieno pramonė yra atsakinga už milijonus tonų anglies dioksido kasmet išmetamo į aplinką.
Šis „Volvo“ kalnakasybos sunkvežimis buvo pagamintas naudojant SSAB plieną. Ši bendrovė įdiegė kelis proceso atnaujinimus, kad galėtų gaminti plieną aplinkai draugišku būdu. Visų pirma, milžiniškos liejimo krosnys šiame procese yra elektrinės, o ne kūrenamos anglimi ir dujomis. Savaime suprantama, elektros energija šiai gamybai yra gaunama iš atsinaujinančių šaltinių. Antra, anglis į geležį įterpiama naudojant vandenilio reakciją ir kalkakmenį, o ne akmens anglį. Galiausiai, geležies rūda, kaip teigia „Volvo“, šiam procesui gaunama iš aplinkai draugiškų kasyklų. Rezultatas – CO2 požiūriu neutralus plienas. Kuris, beje, yra labai brangus.
SSAB neplanuoja masinės švaraus plieno gamybos iki 2026 metų. Prireiks dar poros dešimtmečių, kad nešvaraus plieno būtų atsisakyta visiškai. „Volvo“ planuoja, kad 2050 metais visos kompanijos operacijos, įskaitant žaliavų gamybą ir logistiką, bus neutralios klimato atžvilgiu. Tikriausiai tuomet „Volvo“ ir atsisakys tradiciniu būdu pagaminto plieno. Nes, kaip minėta, šiuo metu jis vis dar yra labai brangus.
Tačiau viena mašina, matoma nuotraukoje, jau pagaminta. Ji niekuo neypatinga, išskyrus tai, kad jos plieno gamyba nekenkė aplinkai. Ji buvo oficialiai parodyta susirinkusiems „Volvo“, Europos Sąjungos ir Švedijos Vyriausybės atstovams, nes nieko panašaus anksčiau nebuvo.
Ir taip, šio plieno kokybė nesiskiria nuo tradiciškai pagaminto plieno. Tiesiog tai trunka ilgiau ir dėl vandenilio bei atsinaujinančios elektros kainuoja daugiau.