„Kawasaki“ planuoja jau visai greitai nutilti. Kita vertus, gal šie planai kaip tik nėra labai ambicingi?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„Kawasaki“ sportinių motociklų kaukimas yra įspūdingas arba labai erzinantis garsas, priklausomai nuo to, ar jums patinka motociklai. Ir nors motociklų gamintojai nepatiria tokio spaudimo kaip automobilių kompanijos, „Kawasaki“ vis tiek ruošiasi tapti tik elektrinių motociklų gamintoju. Bet prie to plano yra viena žvaigždutė*.
Nuo 2035-ųjų „Kawasaki“ nebepardavinės motociklų su vidaus degimo varikliais, bet tik Japonijoje, Europoje, JAV, Kanadoje ir Australijoje. Kitur „Kawasaki“ išlaikys ir burzgiančius motociklus. Kitaip tariant, perėjimas prie elektrinių motociklų planuojamas tik ten, kur žmonės gali įpirkti brangesnes transporto priemones, o infrastruktūra joms jau yra paruošta ar bent jau ruošiama.
Turint omenyje, kad 2035-ieji dar negreitai, šis planas galbūt ir neatrodo toks ambicingas. Tačiau nepamirškite to, kad didžiausias baterijų trūkumas yra jų dydis ir svoris – abu dalykai motociklams yra nepriimtini. „Kawasaki“ šiuo metu negamina nei vieno elektrinio motociklo ir iki šiol juos laikė nepraktiškais būtent dėl nepakankamo baterijų energinio tankio. Tačiau dabar „Kawasaki“ skelbia, kad iki 2025-ųjų pristatys net 10 elektrinių motociklų modelių. Be to, „Kawasaki“ inžinieriai dirba ir ties hibridiniais ir vandeniliniais projektais.
„Kawasaki“ vadovai teigia, kad taip stengiamasi sumažinti neigiamą kompanijos produktų poveikį aplinkai. Be to, reikia neatsilikti nuo laikų. Daugybė automobilių gamintojų vidaus degimo variklių atsisakys dar iki šio dešimtmečio pabaigos.
Didžiausias pasaulio motociklų gamintojas „Honda“ nori jau 2040 metais gaminti tik elektrines transporto priemones. Šia linkme dirba ir „Harley-Davidson“, „Piaggio“ ir daug kitų dviračių transporto priemonių gamintojų. Taigi, turime priežasčių manyti, kad elektrifikacija jau visai netrukus įsibėgės ir motociklų pasaulyje.